Amplasamentul pentru construirea Variantei Ocolitoare Satu Mare a fost predată Antreprenorului (Asocierea Itinera SpA – Collini Lavori SpA – Via Design SRL). Constructorii au la dispoziție cinci luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic și 18 luni pentru finalizarea obiectivului, potrivit anunțului făcut de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Șoseaua de centură va fi construită în Sud-Vestul Municipiului Saut Mare, între DN19A (km 41+900) și Dn19 (km 135+960), și va avea o lungime de 19,54 km.
CNAIR menționează că la intersecțiile cu DN19A și DN19 vor fi construite sensuri giratorii, iar intersecția cu strada Parc Industrial va fi de tip T.
Pentru intersecțiile cu DJ194, DN19, DN19A și DJ194 sunt prevăzute noduri rutiere și bretele rutiere de acces spre și dinspre Varianta de Ocolire Satu Mare.
Drumul va avea patru benzi pe sens pe o lungime de aproximativ 14 km, 10 pasaje și două parcări de scurtă durată.
Construcția Variantei de Ocolire a Municipiului Satu Mare va costa 304,79 milioane de lei (fără TVA) și va beneficia de finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020.
„Construcția drumului expres Craiova-Pitești nu afectează nicio fabrică”
Prin intermediul unui alt comunicat de presă, CNAIR menționează că traseul drumului expres Craiova-Pitești a fost stabilit prin Studiul de Fezabilitate din anul 2007, dată la care a fost rezervat coridorul alocat construcției acestui proiect.
Astfel, deoarece drumul expres are ca principal scop dezvoltarea economică și socială a zonei de Sud-Vest a României, CNAIR SA a găsit soluția modificării locale a traseului, astfel încât construcția lui să nu afecteze buna funcționare a activităților economice din zonă.
Această soluție va fi comunicată ofertanților, astfel încât aceștia să poată ține cont de ea în momentul elaborării Proiectului Tehnic de execuție. Ca atare, soluția identificată de CNAIR SA nu va produce întârzieri în ceea ce privește construcția drumului expres Craiova-Pitești și nu va necesita elaborarea unui nou Studiu de Fezabilitate.
Până la momentul încheierii procedurilor de licitație pentru construcția drumului expres Craiova-Pitești, CNAIR SA întreprinde toate demersurile necesare pentru exproprierea terenurilor destinate întregului proiect, ceea ce reprezintă un argument în plus pentru respectarea graficului de execuție. Suprafețele care urmează să fie expropriate nu generează costuri suplimentare, deoarece sunt similare celor destinate traseului inițial.
În aceste condiții, Fabrica Prysmian nu va fi relocată și, în plus, CNAIR SA a ținut cont de în stabilirea noului traseu de eventualele planuri de dezvoltare a acestei unități de producție, care va avea, astfel, asigurat inclusiv accesul la o infrastructură majoră de transport.
Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iul-aug 2017 (click aici)
TopJobs – Oferte locuri de munca in constructii (click aici)
Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!