Dintre cele patru drumuri expres care ar trebui să lege Brăila de alte municipii importante, precum Tulcea, Galați, Focșani, Buzău, drumul Brăila – Galați este cel mai aproape de finalizare, având stadiu de execuție a lucrărilor de 86%.
Pentru a ajunge pe drum expres de la Brăila la Focșani,Tulcea sau Buzău mai avem de așteptat.
Pe 18 noiembrie este termenul limită pentru depunerea ofertelor în vederea atribuirii contractului de proiectare și execuție a drumului expres Focșani – Brăila.
Contractele de elaborare a studiilor de fezabilitate pentru drumurile expres Brăila -Tulcea și Brăila – Buzău au fost atribuite firmei spaniole Ingineria Especializada și sunt încă în desfășurare. Perioada de elaborare a fost prelungită chiar și cu peste doi ani. Finalizarea acestor studii mai întârzie cel puțin până anul viitor.
Drumul Expres Brăila – Galați (10,77km)
Acest drum ar urma să fie finalizat în aprilie anul viitor, după cum ne-a transmis Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
La începutul lunii octombrie, lucrările erau executate în proporție de 86%, în timp ce stadiul plăților era de circa 65%.
Contractul de proiectare și execuție a fost atribuit în 15 aprilie 2021 asocierii SA & PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade SRL.
Valoarea lui este de aproape 450 milioane de lei, fără TVA.
Acest contract face parte din proiectul Drum Expres Focșani – Brăila – Galați – Giurgiulești, finanțat prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM.
Drumul Expres Focșani – Brăila (73 km)
Licitatia pentru contractul de proiectare și execuție se află în stadiul de depunere a ofertelor până pe data de 18 noiembrie.
Valoarea contractului este estimată la un maxim de 6,35 miliarde de lei, fără TVA.
Traseul Drumului expres Focsani – Brăila își are originea în est-ul municipiului Focșani, fiind conectat printr-un nod rutier la viitoarea autostradă Buzău – Focșani. Are o dezvoltare de la est către vest până la Brăila și are punct final nodul rutier de conexiune cu Drumul Expres Buzău-Brăila cu descărcare în DN 23, la est de municipiul Brăila.
Durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni proiectare și 24 luni execuția lucrărilor.
Proiectul va fi finanțat în cadrul Programul Operațional Transport POT 2021 – 2027.
Drumul Expres Brăila – Tulcea (Jijila – Cataloi) (59,7 km)
Acest dum se află încă în faza de elaborare a studiului de fezabilitate. Ordinul de începere pentru SF a fost dat pe 29 iunie 2020.
„Contractul de servicii a fost prelungit pentru realizarea Studiului de Fezabilitate”, spune Alin Șerbănescu.
Deși durata stabilită prin documentație era de 24 de luni, iar termenul inițial de finalizare a SF-ului era în februarie 2022, acesta nu este gata nici acum.
Noul termen de finalizare este 19 martie 2025, după semnarea actului adițional nr. 9, potrivit CNAIR.
Contractul pentru elaborarea SF a fost semnat cu firma Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial în data de 22 mai 2020 și are, după ajustare, prețul de peste 16,63 milioane de lei, fără TVA.
„În prezent, Prestatorul a demarat activitățile de realizare a investigațiilor de teren (topografic, geotehnic și arheologic), obținerea avizelor și acordurilor inclusiv obținerea acordului de mediu, necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate”, ne-a spus purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Drumul Expres Buzău – Brăila (111,66 km)
Drumul se află încă în faza de elaborare a studiului de fezabilitate. Și acest contract a depășit cu peste doi ani termenul de finalizare stabilit inițial, 29 iunie 2022.
Contractul pentru elaborare SF a fost semnat în 21 februarie 2020, tot cu firma spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial.
Valoarea sa este de circa 19,5 milioane de lei fără TVA.
Și în acest caz, Contractul de serviciu a fost prelungit pentru realizarea Studiului de Fezabilitate Noul termen de finalizare pe care CNAIR l-a acceptat prin actul adițional nr. 10 este 24 aprilie 2025.
După cum spune reprezentantul CNAIR, în prezent, Prestatorul a demarat activitățile de realizare a investigațiilor de teren (topografic, geotehnic și arheologic), obținerea avizelor și acordurilor inclusiv obținerea acordului de mediu, necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate. Certificatul de Urbanism pentru construirea acestui drum a fost emis de către Consiliul Județean Brăila și Consiliul Județean Buzău.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024
Cel mai mult mă interesează:Buzău-Brăila!