Oferte locuri de munca top

Operator de transport feroviar pentru fiecare judet

O nouă propunere legislativă prevede ca la nivelul fiecărui județ să existe un operator de transport feroviar de călători, cu vehicule feroviare de transport călători, așa cum există operator de transport rutier.

Ieri, președintele Comisiei pentru transporturi și infrastructură, senatorul Toma Petcu, a avut o întâlnire de lucru cu Ioan Pintea, directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate Române SA, precum și cu alți reprezentanți ai Companiei.

Inițiativa menționată vizează modificarea mai multor acte normative și își propune abordarea unei noi viziuni în ceea ce privește dezvoltarea transportului metropolitan.

Un alt subiect de discuție a fost modificarea Legii 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții. Cele două părți au stabilit să colaboreze în sensul eliminării procedurilor de autorizare atunci când CFR realizează în regim propriu repararea suprastructurii căii feroviare.

De asemenea, senatorul Toma Petcu a ridicat problema infrastructurii de cale ferată aflată în proprietatea CFR, care face legătura între gara Giurgiu Nord și Zona Liberă Giurgiu, inclusiv zona industrială portuară Giurgiu.

Acesta a pus în discuție și situația lucrărilor de redeschidere a circulației feroviare între Giurgiu-București, precum și refacerea a patru poduri, printre care și cel de la Grădiștea.

Conducerea CFR a informat că ordinul de începere a lucrărilor pentru acest proiect a fost semnat pe 4 ianuarie 2021, cu următoarele termene: 6 luni – proiectare și 24 de luni – execuție.

Proiectul prevede refacerea a patru poduri de cale ferată și a 12 km de cale ferată.

De asemenea, CFR a informat că se lucrează la studiul de fezabilitate pentru faza a doua a acestui proiect, care prevede refacerea întregii căi ferate Giurgiu – București, electrificarea tronsonului, precum și reabilitarea stațiilor de cale ferată de pe traseu.

Valoarea totală a proiectului este de 100 de milioane de euro.

Președintele Comisiei pentru transporturi și infrastructură a primit garanții că, prin planul de investiții din acest an, în sumă de 400 de milioane de lei, un plan mai mare decât cel de anul trecut, la secțiunea întreținere căi ferate, se vor asigura fondurile necesare pentru reabilitarea liniilor respective și pentru mărirea vitezei de circulație pe acest tronson.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020

Sus