Noii indicatori ai proiectului prin care va fi redus timpul de deplasare de la 75 minute la 25 de minute pe Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon urmează să fie aprobați astăzi de Guvern.
Acest pas este necesar întrucât strategia adoptată la declanșarea procedurilor de atribuire a execuției a fost diferită față de strategia inițială, după cum urmează:
* PIF 1: Secţiunea 1 Râul Doamnei – Eroilor (P.S. Operă) inclusiv Galeria de legătură, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei (asigură și legătura cu rețeaua existentă) – (conform strategie iniţială: Secţiunea 1 din Tronsonul 1 + Secţiunea 1 din Tronsonul 2);
* PIF 2: Secţiunea 2 Eroilor (P.S. Operă) – Universitate – Piața Iancului (conform strategie iniţială: Secţiunea 2 din Tronsonul 1 + Secţiunea 2 din Tronsonul 2);
* PIF 3: Secţiunea 3 Piața Iancului – Pantelimon (conform strategie iniţială: Secţiunea 3 din Tronsonul 2).
În acest mod nu s-a mai justificat împărțirea pe cele două obiective de investiții pentru că în toate fazele se proiectează, se contractează, se execută şi se finanţează simultan câte o secțiune din fiecare dintre cele două tronsoane inițiale.
În consecință s-a adoptat unificarea celor două obiective de investiţii: Drumul Taberei – Universitate şi Universitate – Pantelimon, inclusiv Galeria de legătură, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, într-o singură investiţie.
Faţă de traseul aprobat iniţial, ruta are următoarele avantaje:
* asigurarea unei linii de transport cu metroul ce oferă o viteză comercială/maximă de 36/80km/h, la un interval min/optim de urmărire între trenuri de 1,5/3 minute (90/180 secunde) precum şi reducerea duratei de deplasare pe traseul Drumul Taberei – Pantelimon de la 75 minute la 25 minute;
* amplasarea traseului structurii de metrou, atât în plan cât şi pe verticală, astfel încât să permită extinderea liniei de metrou către Vest;
* revitalizarea şi igienizarea zonei malului Lac Pantelimon prin amplasarea noului Depou care va avea şi o legătură directă cu Depoul Pantelimon existent;
* accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţiile de corespondenţă cu liniile existente: la Staţia Eroilor cu Liniile 1 şi 3, la Staţia Universitate cu Linia 2 şi la Staţia Piaţa Iancului cu Linia 1.
Conform indicatorilor tehnico-econimici ce trebuie aprobați, lungimea totală a Magistralei 5 va fi de 16,2 km, cuprinzând 22 de stații și 2 depouri.
Valoarea totală a investiției se ridică la peste 9 miliarde de lei, inclusiv TVA.
Finanțarea va fi realizată din fonduri externe rambursabile, din fonduri externe nerambursabile (FEN), din fonduri externe nerambursabile alocate prin POIM 2014-2020, de la bugetul de stat, precum și din alte surse legal constituite.
Zona de amplasament a noii linii de metrou Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon va fi dezvoltată pe direcţia vest-est a capitalei şi traversează Sectoarele 1, 2, 3 şi 5, respectiv cartierele: Drumul Taberei, Centru şi Pantelimon, legând următoarele puncte de interes: Parc Drumul Taberei, Piaţa Moghioroş, Piaţa Danny Huwe, Parcul Eroilor, Piaţa Universităţii, Piaţa Iancului, Stadionul Naţional, Piaţa Vergului.
Citiți și:
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/ iunie 2019