Fondurile pentru modernizarea drumului Transalpina au fost aprobate de Guvern cu încălcarea prevederilor legale, creându-se o pagubă de 388,72 milioane lei la bugetul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Guvernul va transmite Direcţiei Naţionale Anticoprupţie, în vederea cercetării posibilelor fapte de natură penală, raportul de control privind încălcarea unor prevederi legale în legătură cu modernizarea drumului Transalpina (DN 67C Bengeşti-Sebeş, km 0+000 – 148+414).
Din acest raport reiese că fostul ministru al transporturilor, Ludovic Orban, a dispus conducerii CNADNR plata unor costuri suplimentare de finanţare prin majorarea preţului contractului având ca obiect proiectarea şi executarea lucrărilor la Transalpina.
CNADNR a achitat prin ordin de plată suma de 49,99 milioane lei (cu TVA), de la bugetul de stat, şi a emis bilete la ordin în moneda euro, în valoare totală de 320,37 milioane lei, cu TVA.
Potrivit raportului suma de 388,72 milioane lei reprezintă pagubă la bugetul CNADNR.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a promovat în 2008, un proiect de memorandum cu tema “Susţinerea dezvoltării zonelor cu potenţial turistic din punct al infrastructurii rutiere, prin Programul Drumuri către destinaţii turistice”. Scopul acestui memoramdum era obţinerea unei finanţări de la bugetul de stat.
Proiectul de Memorandum, în care era inclusă şi modernizarea DN 67C Bengeşti-Sebeş, nu a fost susţinut de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Cu toate acestea proiectul a fost inclus pe lista suplimentară a agendei de lucru a Guvernului României din 18 septembrie 2008 şi a fost aprobat. Se pare că solicitarea de introducere pe lista suplimentară ar fi fost formulată de Ludovic Orban.
Chiar dacă nu a avut avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor hotărârea a fost contrasemnată, pentru ministrul transporturilor, de către secretarul de stat Septimiu Buzaşu şi de către ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian.
Proiectul hotărârii de Guvern nu a fost supus analizării de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, deoarece proiectul de hotărâre de Guvern nu a fost transmis ministerului avizator în niciuna din etapele procedurale anterioare adoptării.
Din datele transmise Corpului de control al primului-ministru de către Ministerul Finanţelor Publice, Secretariatul General al Guvernului şi Ministerul Transporturilor s-a constatat faptul că indicatorii tehnico-economici aferenţi modernizării Transalpina au fost aprobaţi prin două hotărâri ale Guvernului care au fost adoptate cu încălcarea dispoziţiilor legale.