Oferte locuri de munca top

Metroul din Cluj: oferte pentru un contract de peste 1,3 miliarde de euro

Pentru contractul de proiectare și execuție lucrări de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj au fost depuse două oferte la procedura de achiziție publică.

Cele două oferte aparțin unor asocieri conduse de firme din Turcia:

* Asocierea: Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider), Arcada Company, Gülermak Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością, Alstom Transport S.A.,

* Asocierea: Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. (lider), Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.),

Proiectul prevede realizarea unei linii de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată. Durata acestuia este de 96 luni.

Contract de 17 mil euro, ofertat

Capacitatea transport maximă la interval de 90sec va fi între 15.200 și 21.600 pasageri pe oră și sens respectiv 40 trenuri pe oră și sens.

Valoarea totală estimată a contractului este de peste 6,66 miliarde lei fără TVA. Investiția va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, prin intermediul Programului Operațional Infrastructură Mare.

Trenurile de metrou sunt prevăzute cu tehnologie „fără mecanic” (driverless), presupunând operarea nesupravegheată a trenului, ceea ce înseamnă că personalul nu este necesar la bord.

Interstațiile de metrou sunt proiectate ca tuneluri circulare gemene cu diametru interior de 5,5m.

Flota de material rulant este constituită din trenuri cu 3 vagoane, în lungime de 51 m cu o capacitate maximă între 380 și 540 locuri.

Traseul liniei de metrou este următorul:

* Secțiunea Vest: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare);

Viitoare ferma avicola, cu aproape 6 mii mp sc

* Secțiunea Centru: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști;

* Secțiunea Est: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/ octombrie  2022


Etichete:
Sus