Solplanet x AeroFix

Metroul din Cluj asteapta oferte de proiectare si executie

A fost lansată procedura de achiziție publică pentru realizarea lucrărilor de proiectare și execuție a Magistralei I de Metrou Cluj.

Valoarea estimată a contractului este de 1,34 miliarde de euro, acesta urmând să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile.

Autoritatea contractantă și beneficiarul investiției este Municipiul Cluj-Napoca, în colaboare cu Primăria Comunei Florești.

Contractul are ca obiective proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură, precum structura de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații, automatizara traficului, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție, ceea ce va permite punerea în funcțiune după executarea tuturor lucrărilor și dotarea completă.

Valoarea estimată a contractului este de 6.665.384.306 lei fără TVA, din care cea a lucrărilor de execuție este de 6.357.352.586 lei fără TVA iar a serviciilor de proiectare este de 308.031.720 lei fără TVA.

Cinci asocieri au intrat in cursa pentru modernizarea unui drum judetean

Magistrala I de Metrou Cluj va fi o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, și va avea o capacitate transport maximă la interval de 90sec de 21.600 pasageri / oră și sens.

Interstațiile de metrou vor fi proiectate ca tuneluri circulare gemene cu diametru de 5,5m, executate cu mașini de forat tuneluri, cu menținerea presiuni în front, tip TBM.

Traseul liniei de metrou ușor va începe din zona nouă rezidențială din Florești.

Primele trei stații vor deservi zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 vor deservi zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo.

Stațiile 6, 7 și 8 vor deservi cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști.

De aici, o ramură a liniei va continua înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor, unde va fi amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie va fi în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, mai exact prin Programul Operațional Infrastructura Mare, dar și din alte fonduri legal constituite, din programe operaționale, Planul Național de Redresare și Reziliență și bugetele Municipiului Cluj-Napoca și a Comunei Florești.

Finanțarea va fi realizată doar în momentul semnării contractului între autoritate contractantă și ofertantul câștigător.

Contractul va fi atribuit în baza criteriului „cel mai bun raport calitate-preț”.

Ofertele depuse vor fi evaluate în baza a două criterii, prețul ofertei, cu o pondere de 55%, și propunerea tehnică a antreprenorului, cu o pondere de 45%.

Durata contractului este de 8 ani, exceptând perioada de garanție a lucrărilor.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/ martie 2022

Sus