Oferte locuri de munca top

MCA Grup vrea să îşi crească exporturile în următorii 5 ani

Ciprian Oprea, director general MCA Grup

Ciprian Oprea, director general MCA Grup

Piaţa locală de uşi de garaj a rămas constantă în 2014, chiar în uşoară creştere după estimările MCA Grup. Vânzările de uşi MCA au scăzut însă pe plan local, cu aproximativ 10%, pe fondul diminuării volumelor realizate prin reţeaua de distribuţie. În prezent, grupul de firme MCA deţine 30% din piaţa locală de uşi de garaj, cu aproximativ 4.000 de uşi secţionale vândute pe an în România.
Ciprian Oprea, director general MCA Grup, explică: „Cererile clienţilor finali au fost orientate spre soluţii mai economice, iar produsele brandului MCA nu sunt cele mai ieftine. Oferim calitate prin materialele folosite, servicii asociate şi calitatea nu poate fi la cel mai mic preţ. Piaţa românească încă este tânără, imatură, lupta se duce pe preţ. În general, oamenii nu se gândesc la calitate care să dureze pe termen lung, ci sunt orientaţi pe preţ, pentru că încă nu au trecut prin experienţa unui ciclu de viaţă al acestui produs să poată realiza ce aşteptări ar trebui să aibă real de la un astfel de produs. În schimb, piaţa din Vest cere calitate şi asta ni se potriveşte mai bine. De aceea, pentru noi, scăderea zonei de distribuţie la intern a fost compensată, într-o mare măsură, de creştere la export.”
Activitatea companiei a fost influențată în acest an de mai mulți factori: contextul general al economiei româneşti, puterea de cumpărare a beneficiarilor finali, investiţiile locale ale investitorilor români şi străini în domeniul industrial, evoluţia și comportamentul concurenţei, contextul extern (criza din Ucraina, criza preconizată la nivelul UE).
„Dacă previziunile de creştere economică se vor adeveri, atunci probabil şi piaţa va creşte. Nu ne aşteptăm la o creştere spectaculoasă, dar un avans de 5%-10% este posibil”, adaugă directorul general al MCA Grup.
MCA a finalizat anul acesta 30 de proiecte la nivel de grup, de la proiecte din domeniul marketingului (Customer Care Survey), implementarea unor inovaţii tehnice şi eficientizarea proceselor de producţie, până la un program de Internship dedicat studenţilor de la Universitatea Politehnica Bucureşti şi cursuri de dezvoltare pentru angajaţi.
Pentru 2015, MCA Grup are în plan 19 proiecte de investiții, despre care nu a dorit încă să ofere detalii.
„În următorii cinci ani dorim să creştem susţinut pe partea de exporturi, să realizăm 75% din cifra de afaceri pe acest canal şi avem un plan ambiţios în acest sens. Urmărim să sporim calitatea, nu să reducem preţurile. În plus, vom continua să investim atât în oamenii vechi din companie, cât şi în cei noi. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, pentru 2015 vom tinde spre o stabilizare a acesteia”, încheie directorul general al MCA Grup.

Sus