Licitația pentru execuția Sectorului de Nord al magistralei de metrou M6, Tokyo – Aeroport Otopeni, va demara în cel mai scurt timp, după cum a declarat secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Guvernul a aprobat memorandumul prin care acest proiect a fost deblocat.
De asemenea, actele normative de aprobare au fost obținute pentru întregul traseu al proiectului.
Noua magistrală va avea o lungime de 14,2 km și va cuprinde 12 stații. Pentru aceasta vor fi achiziționate 12 trenuri.
Planul prevede ca linia să fie extinsă până la Teminalul II al Aeroportului Internațional Henri Coandă.
M6 va fi prima linie de transport public care va face legătura între Nordul și Sudul Bucureștiului, între Otopeni, București și Jilava. Magistrala este o ramificația din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu.
Irinel Scrioșteanul explică: „Împărțirea în două secțiuni, cu punct comun Stația Tokyo, a fost făcută pentru a permite abordarea în paralel a săpării tunelului, din două direcții cu 4 utilaje TBM, și ulterior pentru contractarea unitară a lucrărilor de semnalizări și de achiziții material rulant. Proiectul de introducere a trenului metropolitan București – Ilfov are prevăzută o Stație Multimodală pe Centura București / DN1 pentru asigurarea transferului între tren și metrou. Acest punct de transfer dispare în absența extinderii M6, ducând chiar și la reducerea eficienței investiției feroviare”.
Totodată, vor continua proiectele legate de prelungirea liniei de metrou M5, de la Eroilor până la Pantelimon, cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord până la Piața Progresul (finanțată prin PNRR), precum și cu modernizarea magistralei M2.
Linia de Metrou M6, între stațiile 1 Mai – Aeroport Otopeni, este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030).
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2021