Pe Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (din Autostrada Moldovei), cuprins între Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) au fost finalizate lucrările de descărcare arheologică pe patru situri arheologice și continuă această activitate și pe situl Conduratu, a transmis secretarul de stat la Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu
Contractul pentru realizarea acestui lot, cu o lungime de 21 km, a fost atribuit în iulie anul trecut constructorilor italieni de la Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A., pentru valoarea de circa 1,47 miliarde lei fără TVA.
Ordinul de începere execuție lucrări a fost dat în 22 august anul trecut, iar la finele lunii ianuarie anul acesta stadiul fizic de execuție era de 5,20%.
Conform contractului lucrările ar trebui să fie finalizate anul viitor în luna aprilie.
Pe situl Cornduratu, în luna decembrie, au fost descoperite mormântul unui războinic princiar din secolele IV-V din epoca migrațiiilor și peste 120 piese de aur printre care arme (spadă, pumnal).
Având în vedere situația siturilor arheologice din acest șantier, autoritățile speră ca acestea să nu producă întârzieri în derularea și implementarea proiectului.
Centura ocolitoare de 27 mil euro: contract dorit de mai multi mari constructori
În prezent pe șantierul Lotului 1 din Autostrada Moldovei se lucrează la:
* decaparea terenului vegetal în zona bretelelor nod rutier Dumbrava și în zona autostrăzii (km 3+000 – km 4+180);
* stabilizare a terasamentului cu liant hidraulic între km 4+000 – km 4+500, km 8+840 – km 8+880 și km 9+840 – km 10+000;
* lucrări de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii între km 8+200 – km 8+300, km 8+700 – km 8+880, km 9+100 – km 9+300 și km 16+740 – km 17+140;
* lucrări pentru piloții de îndesare la km 1+457;
* lucrări de armare, cofrare și betonare pentru piloți la structura km 1+157;
* săpături pentru podețele autostrăzii la km 11+975 și podeț bretea 4 la km 0+330;
* lucrări de armare a radierelor aferente pilelor P1 și P2, precum și armarea și cofrarea radierului culeei C2;
A început armarea culeei C1 de la structura km 1+036;
Se lucrează la armarea și cofrarea elevațiilor pe sectoarele marginale ale structurii de la km 7+530 și se pregătește cuneta pentru betonare;
Se execută lucrări de relocare a utilităților.
La km 0, respectiv Lotul 1, se construiește și nodul rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din tronsonul Ploiești-Buzău.