Solplanet x AeroFix

La cat va ajunge investitia pentru metroul din Cluj-Napoca

Proiectul metroului din Cluj-Napoca, pentru care până în prezent nu au fost executate lucrări, a fost reanalizat din punct de vedere financiar.

Soluțiile tehnice, care cuprind construirea unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec, au rămas neschimbate.

Dar valoarea estimată a proiectului a crescut semnificativ, întrucât au fost actualizate costurile de construire.

Actualizarea devizului general s-a bazat pe actualizarea devizelor pe obiect, pe baza indicilor de cost în construcții publicați de Institutul Național de Statistică și a ponderilor acestora stabilite pe elemente de cost semnificative.

Castigarea unui contract rutier de 170 mil euro, decizie anulata

Valoarea investiției a fost estimată acum la 13.691.849 mii lei (TVA inclus), din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 9.276.476 mii lei.

Creșterea este de 35% (circa 3,58 miliarde lei) față de valoarea estimată inițial.

Elementele de cost semnificative pentru fiecare dintre specialitățile din cadrul fiecăruia dintre Devizele pe obiect au fost următoarele: forța de muncă, energie electrică, combustibil, materiale principale și/sau echipamente principale.

În această vară, Primăria municipiului Cluj Napoca a decis suspendarea procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție a metroului pentru că nu au fost constructori interesați să depună oferte. Valoarea estimată a contractului lansat în licitație era de peste 6,66 miliarde lei fără TVA.

Un nou termen pentru o licitatie de peste 280 mil euro

Proiectul urmează să fie finanțat parțial prin PNRR (circa 2 miliarde de euro).

Metroul din Cluj Napoca va avea un traseu de 21,03 km, 19 stații metrou și un depou.

Durata de execuţie a fost estimată la 96 de luni.

Sus