Oferte locuri de munca top

Infrastructura de transport: proiecte de peste 18 mld lei in avizare

Pentru trei importante proiecte de infrastructură de transport, a căror valoare totală se ridică la peste 18 miliarde de lei, au mai fost realizați pași în direcția definitivării documentațiilor.

Astfel au fost avizate de către consilii de specialitate studiile de fezabilitate a două tronsoane de autostradă, ce cumulează 150 km.

SF-ul unui al treilea proiect de infrastructură de transport, și anume modernizarea a circa 93 km cale ferată, a fost depus de proiectant.

 

Autostrada Sibiu – Făgăraș: SF avizat de C.T.E.

Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat ieri Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu- Făgăraș.

Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș.

Traseul trece adiacent de localitășile Turnu Roșu, Sebesu de Jos, Racovița, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și de localitățile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagăraș și Ileni, din județul Brașov.

Are lungimea de 68,05 km și este împărțit în 4 tronsoane:

* Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)

* Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)

* Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)

* Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.

Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.531.381.596 lei cu TVA.

 

Autostrada Buzău – Focșani: SF avizat de C.I.A.L.P.I.N.

Consiliul Interministrial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național a avizat Studiul de Fezabilitate pentru Proiectul de Autostradă Buzău- Focșani – A7

Traseul Autostrăzii Buzău – Focșani începe din dreptul Municipiului Buzău (km 0+000 – km 45+460 sector aferent județului Buzău) și se termină în apropierea Municipiului Focșani (km 45+460 – km 82+440 sector aferent județului Vrancea).

Autostrada are o lungime de 82,440 km și se împarte în 4 tronsoane/loturi distincte:

* Lotul 1 – Buzău (Autostrada Ploiești – Buzău) și Vadu Pasii (Drum de legătură către DN 2) – lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);

* Lotul 2 – Vadu Pasii (Drum de legătură către DN 2) – Râmnicu Sărat (DN 22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);

* Lotul 3 – Râmnicu Sărat (DN 22) – Mândrești Munteni (DN 23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);

* Lotul 4 –Mândrești Munteni (DN 23) – Focșani Nord (DN 2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).

Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.264.022.297 lei cu T.V.A.

 

Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră: SF depus

În data de 23 decembrie Proiectantul a depus la CFR SA, Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a.

Au fost obținute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism și în prezent proiectul se află în procedură de obținere a Acordului de Mediu.

La finalizarea lucrărilor, linia de cale ferată va fi electrificată și trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h.

După modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă crește cu aproximativ 3 km până la 43,60 km.

Investiția totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.034 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

Sus