Oferte locuri de munca top

In Bihor, exproprieri in pas cu licitatia de atribuire a contractului

După ce la finele săptămânii trecut a fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de realizare a Inelului rutier metropolitan Oradea, Consiliul Județean Bihor a și aprobat declanșarea procedurii de expropriere a terenurilor ce vor fi afectate de noul proiect.

Astfel vor fi expropriate terenuri, fără construcții, pe raza comunelor Nojorid (34.580 mp), Sânmartin (198.545 mp) și Oșorhei (106.855 mp).

Valoarea de despăgubire pentru exproprierea proprietăților este de peste 7,2 milioane lei.

Terenurile au fost evaluate conform „Studiului de piață aferent anului 2022 privind fondul imobiliar din Județul Bihor”, întocmit de Uniunea Națională a Notarilor Publici din România.

Noi parcuri fotovoltaice, in planul unei firme de constructii

Inelul rutier metropolitan Oradea va fi un drum nou de 17 kilometri, care va asigura legătura cu drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și cu viitoarele centuri din zona metropolitană a municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin.

Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix.

Cel de-al doilea sector de drum pornește de la acest viaduct și ajunge în Oșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu.

Drumul este prevăzut cu două benzi, câte una pe sensul de circulație. Pe traseu vor fi construite două poduri, mai multe girații și două viaducte cu o lungime de 335,8 metri, respectiv 395,8 metri.

Licitația pentru proiectarea și execuția Inelului Rutier Metropolitan are termenul de depunere a ofertelor pe 25 octombrie.

Valoarea estimată a proiectului este cuprinsă între 196.753.661 lei și 216.429.027 lei, fără TVA.

Durata contractului va fi de 24 de luni, din care 6 luni pentru realizarea proiectului tehnic și 18 luni pentru execuție.

Un singur ofertant pentru lucrari ingineresti de 40 mil euro

70% din valoarea totală a investiției va fi finanțată de Guvern, 23% de Consiliul Județean Bihor și 7% de Primăria Municipiului Oradea.

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a precizat: „Acesta este un proiect strategic pentru județul Bihor. Cea mai circulată zonă din județul Bihor este orașul Oradea și zona metropolitană. Asta rezultă din toate studiile de trafic. La intrările în Oradea dinspre Cluj, Deva și Arad, fiind frecvențe de trafic de cel puțin două sau trei ori mai mari decât orice fel de frecvență de trafic de pe orice drum din județul Bihor, național, județean sau local. De asemenea, pe Centura Oradea, pentru că toate aceste trei drumuri converg spre Centura Oradea, sunt frecvențe de trafic de cel puțin 3-4 ori mai mari față de orice drum din județul Bihor. Prin urmare, realizarea oricăror proiecte de infrastructură nouă în zona metropolitană a Municipiului Oradea este evident că este oportună”.

Sus