Un ghid de bune practici în domeniul achizițiilor publice a fost realizat de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, în cadrul unui proiect cu un buget de peste 4,4 milioane lei.
Proeictul a vizat îmbunătățirea managementului şi are ca scop transparentizarea și informarea corectă asupra activității CNSC.
Culegerea care cuprinde decizii motivate va putea fi consultată pe noua platformă online lansată de CNSC cu ocazia încheierii programului de transparență.
Din păcate, deşi programul s-a încheiat şi platforma a fost lansată oficial ea nu poate fi deocamdată accesată. Acest lucru va fi posibil „până la sfârșitul anului”, speră reprezentanții CNSC.
Platforma va oferi acces la informații și spețe relevante și are drept scop prevenirea neregulilor din domeniul achizițiilor publice.
Cu același scop CNSC a instalat și un infochioșc la sediul său de pe strada Stavropoleos nr. 6, sector 3, București.
Proiectul a fost derulat pe o perioadă de 19 luni Aproximativ 85% din suma provine de la Fondul European de Dezvoltare Regională, iar restul din fonduri interne.
De la înființarea sa și până la sfârșitul anului 2014, CNSC a emis 45.070 decizii, după cum se arată în ultimul raport de activitate disponibil pe site-ul instituției. Conform preşedintelui C.N.S.C., domnul Bogdan Lehel Lorand, instituția este printre cele “mai rapide” în domeniul său, din întreaga Uniune Europeană. Termenul mediu de soluționare a unei contestații este de 15 zile, jumătate din termenul legal de 30 de zile în care ar trebui soluționată o contestație, susține acesta.