Modernizarea celei mai mari gări din țara noastră – Gara de Nord București – a atras trei oferte din partea constructorilor interesați să obțină contractul de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare, consolidare și reabilitare.
Valoarea estimată a contractului pentru Etapa I de modernizare este de 471,15 milioane de lei fără TVA, iar finanțarea fiind din fonduri europene prin Programul Transporturi.
Au depus oferte următoarele firme românești: CMA Construct Development; Construcții Erbașu; GDO Mov Impex SRL.
Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuție), iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni.
Etapa I a programului de modernizare a Gării de Nord București include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, serviciu destinate publicului călător și activitatea comercială:
* Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu);
* Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I);
* Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței).
Principalele lucrări de modernizare vizează:
* modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
* modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusive pentru persoanele cu dizabilități;
* asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
* reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
* crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
* regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
* sisteme noi de ventilație/încălzire
* modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
* modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.