Evidenta angajatilor la stat va fi tinuta prin SENEOSP

Evidența angajaților la stat va fi ținută de viitorul Sistem electronic național de evidență a ocupării în sectorul public (SENEOSP).

Din 26 august vor intra în vigoare normele referitoare la întocmirea, actualizarea și administrarea acestui sistem, precum și detalierea operațiunilor necesare completării bazei de date.

SENEOSP va fi administrat, dezvoltat și operat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici.

Datele și informațiile despre personalul bugetar plătit din fonduri publice vor fi colectate în SENEOSP în termen de 18 luni de la data intrării în vigoare a hotărârii de guvern.

Până la împlinirea termenului, datele și informațiile privind funcțiile publice și funcționarii publici vor fi comunicate în format electronic, prin grija compartimentului de resurse umane, respectiv a funcționarului public cu atribuții în gestionarea resurselor umane din cadrul autorităților și instituțiilor publice, cu excepția celor privind acronimul instituției publice, codul CAEN — domeniul de activitate, denumirea instituției publice ierarhic superioare, situația ocupării postului: ocupat, vacant, ocupat — temporar vacant/temporar ocupat, vacant — temporar ocupat, localitatea și județul de domiciliu, categoria postului, nivelul de studii, timpul de lucru, salarizarea, situația judiciară și locația structurii.

Între datele comunicate se vor regăsi, printre altele:

* Datele de identificare ale fiecărei autorități și instituții publice, precum și ale persoanelor juridice în cadrul cărora își desfășoară activitatea categoriile de personal prevăzute în legislația-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prevăzute la art. 4111 alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019: denumire instituție, acronim, cod unic de identificare — CUI/cod de identificare fiscală — CIF, adresa, tip instituție: central/teritorial/local, cod CAEN — domeniu de activitate, denumire instituție publică ierarhic superioară, date privind conducătorul instituției, date privind responsabilul de raportare, precum: nume, prenume, funcție, număr de telefon și adresă de e-mail.

* Datele și informațiile cu privire la fiecare post din sistemul bugetar: elementele de identificare prevăzute de actul normativ care reglementează posturile în cadrul autorității/instituției publice/persoanei juridice în cadrul căreia își desfășoară activitatea personal plătit din fonduri publice, situația ocupării posturilor din sistemul bugetar, respectiv situația fiecărui post: ocupat, vacant, ocupat — temporar vacant/temporar ocupat, vacant — temporar ocupat, inclusiv durata timpului de muncă.

* Datele și informațiile cu privire la responsabilul de raportare pentru fiecare autoritate sau instituție publică.

La datele și informațiile cuprinse în SENEOSP vor avea drept de acces:

* personalul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici cu atribuții în întocmirea, actualizarea și administrarea evidenței personalului bugetar plătit din fonduri publice

* conducătorul fiecărei autorități sau instituții publice, precum și al fiecărei persoane juridice în cadrul cărora își desfășoară activitatea categoriile de personal prevăzute în legislația-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;

* orice persoană care face parte din categoria personalului bugetar plătit din fonduri publice, la datele cu caracter personal și informațiile care o privesc, pe baza unei solicitări adresate Agenției Naționale a Funcționarilor Publici;

* persoanele împuternicite ale unor autorități sau instituții publice cu atribuții de control în domeniu, pe baza unei solicitări scrise și întemeiate adresate Agenției Naționale a Funcționarilor Publici;

* autorități și instituții publice.

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2024

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2024

Sus