Oferte locuri de munca top

Europa, veriga slabă a Holcim în 2015

Port_Of_Onehunga_Holcim_Silos_TrucksPiaţa europeană pare să fie segmentul regional problematic pentru compania de ciment Holcim care se aşteaptă în 2015 la creşteri pe pieţele din SUA, India, Indonezia, Filipine şi chiar America de Sud, dar ia în calcul o stagnare a vânzărilor de ciment în Europa.

În Europa, Holcim a raportat vânzări în scădere cu -9,6% pentru ciment de la 5,2 milioane de tone în ianuarie-martie 2014 la 4,7 milioane de tone în aceeaşi perioadă din 2015. Pe segmentele de agregate, mix-uri de ciment şi asfalt compania a raportat creşteri cuprinse între 5 şi 12% faţă de cifrele din 2014.

Vânzările nete în Europa au scăzut cu -7,3% de la aproape 1,2 miliarde franci elveţieni, la puţin peste un miliard.

Grupul a raportat o scădere a volumului vânzărilor de ciment la nivel global cu -5,5% până la 31,2 milioane de tone în primele trei luni ale anului.

Principalele motoare ale creşterii au fost companiile de pe piaţa Nord-Americană şi America Latină, celelalte segmente raportând cifre în scădere.

Volumul agregatelor a scăzut cu -1,2% până la 29,5 milioane de tone, cu cele mai puternice pieţe în Europa şi America de Nord. Mix-urile de ciment au ajuns la 8 milioane de metri cubi, în scădere cu -2%, în timp ce volumul vânzărilor de asfalt a crescut cu +14,9% până la 1,6 milioane de tone.

Din punct de vedere financiar compania a raportat vânzări în scădere cu -2,8% până la 3,9 miliarde de franci elveţieni, singura piaţă în creştere la acest capitol fiind cea din nord-americană.

Veniturile operaţionale au scăzut cu -3,9% până la 593 de milioane de  franci elveţieni. Profitul operaţional a scăzut cu 11,5% până la 261 de milioane franci elveţieni în perioada ianuarie-martie 2015.

Reprezentanţii grupului se aşteaptă la un profit individual al companiei excluzând cifrele în urma fuziunii cu Lafarge cuprins între 2,7 şi 2,9 miliarde de franci elveţieni în 2015.

Sus