Varianta finală de traseu pentru drumul radial 9 – Sud Expres, în faza Analizei Multicriteriale 2, a fost avizată de Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR.
La alegerea alternativei de traseu s-a ținut cont de realizarea conexiunii drumurilor la rețeaua de infrastructură existentă, dar și de conexiunea cu infrastructura de transport în curs de dezvoltare – Autostrada Bucuresti A0 și Centura București, a spus Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Drumul Radial 9 – Sud Expres are o lungime de circa 14 km și va realiza conexiunea între localitatea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu.
În linii mari, traseul va fi: Drumul Bercenarului (Sector 4) și Bulevardul Metalurgiei (Sector 4), supratraversare CF și DNCB – Nod între DR9, DNCB și A0 – supratraversare A0 – legătură cu Strada Sfânta Ana (Berceni/Vidra) – Intersecție cu DJ401 Vidra
Principalele caracteristici solicitate proiectantului sunt:
– patru benzi de circulație (câte două benzi pe sens)
– două zone de acostament
– patru zone de siguranță cu parapeți
– o zonă mediană de 8m lățime, pentru o dezvoltare ulterioară a transportului public
– piste de biciclete
– trotuar pietonal
– transport public
– iluminat public.
Implementarea drumurilor radiale este asigurată prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București, în baza unui protocol de colaborare încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
”Orbital București” prevede realizarea a opt drumuri radiale. Proiectul are ca scop conectarea unor artere importante ale Municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului A0, intersectând 30 localități din zona metropolitană.