Șapte oferte de la constructori din România, Bulgaria, Turcia și Ucraina au fost depuse, astăzi, pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de construire a Drumului Expres Bacău-Piatra Neamț, după cum au transmis reprezentanții CNIR.
Noul drum expres va avea 51 de km și va asigura conexiunea Municipiului Piatra Neamț cu A7 Autostrada Moldovei.
Contractul are valoarea estimată de 6,7 miliarde lei și este licitat într-un singur lot .
Durată de realizare prevăzută este de patru ani, dintre care un an pentru etapa de proiectare și trei ani pentru execuția lucrărilor.
Finanțarea investiției se va realiza din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat
Pentru atribuirea acesteui contract au depus oferte:
* Ofertant unic – Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S.,
* Asocierea – SA & PE Construct SRL (lider), Tehnostrade SRL, Spedition UMB,
* Asocierea – Trace Group Hold (lider), Yüksel İnşaat Anonim Şirketi, Citadina 98, Oldroad Construct, Creative Road Design, Add Global Design SRL, Tancrad,
* Asocierea – Precon Transilvania SRL (lider), Automagistral-Pivden SRL, Conextrust,
* Asocierea – Bog’Art (lider), Rotary Construcții Mentenanță, Concelex, X-Way Infrastructure,
* Asocierea – Biskon Yapi Anonim Şirketi (lider), Ilgaz Construction, Straco Holding,
* Asocierea – Danlin XXL (lider), Groma Hold LTD, Intertranscom Impex SRL, Evropeiski Patishta, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi.
Ofertele vor fi evaluate până la data de 18 august 2025.
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aproximativ 16 kilometri;
– cinci noduri rutiere (nod rutier pentru conexiunea cu A7 , nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvinești și nod rutier Piatra Neamț);
– două spații de servicii;
– un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
Noul drum expres va fi mărginit de perdele forestiere care vor fi plantate pe o lungime de aproximativ 20 km.
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a declarat: ”Pentru construirea acestui Drum Expres, conform estimării din Studiul de Fezabilitate sunt necesare, pe toată durata execuției, 1800 de locuri de muncă. De aceea, pentru a încuraja incluziunea socială, concept pe care l-am promovat în toate licitațiile de execuție, în criteriile de atribuire am prevăzut acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din județele Bacău și Neamț. Și tot pentru a încuraja incluziunea socială, în premieră, în cadrul criteriilor de atribuire am decis acordarea punctajului suplimentar constructorilor care utilizează forță de muncă din sistemul penitenciar și aici mă refer exclusiv la deținuții care doresc să lucreze, având astfel posibilitatea ca, după eliberare, să se reintegreze mai ușor în societate și să dețină și o calificare. Este un demers pe care îl realizăm în parteneriat cu Administrația Națională a Penitenciarelor”.