Solplanet x AeroFix

Drumul de mare viteza Bucuresti – Giurgiu, in etapa dinaintea contractarii SF-ului

Urmează să fie lansată licitația pentru atribuirea contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate pentru realizarea Drumului de mare viteză București – Giurgiu.

Acesta este noul proiect al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).

Este un proiect pentru infrastructura mare, pe coridor european de transport, iar studiul de fezabilitate va stabili dacă profilul va fi de Autostradă sau Drum Expres (valorile de trafic ar putea indica profilul de Autostradă).

Proiectul drumului de mare viteză București – Giurgiu va fi primul din România cu modelare BIM (Building Information Modeling), cerință inclusă în caietul de sarcini al licitației.

”Va fi un studiu de fezabilitate pe care îl va lansa CNIR. Vreau să-l lansăm în licitație cât mai repede, dar și cât mai bine. Va fi un element de noutate în licitație, ca o cerință a beneficiarului, implementarea soluțiilor inovative de tip BIM (Building Information Modeling). Este un soft bazat pe modelare 3D care oferă instrumentele și informațiile pentru planificarea, proiectarea, gestionarea în timp a tot ceea ce înseamnă construcția în sine. Noi, ca beneficiari, nu am mai cerut proiecte făcute în BIM, însă astfel de proiecte au mai fost făcute pe Autostrada A 1 Sibiu-Pitești, lotul 4 al constructorului PORR și la Podul peste Tisa între România și Ucraina. Este prima dată când venim cu astfel de cerințe, apoi caietul de sarcini va fi pus în dezbatere publică și vom invita proiectanții să discutăm, să vedem în ce măsură pot răspunde cererii noastre. În același timp și noi trebuie să ne specializăm personalul intern”, a precizat directorul general CNIR, Gabriel Budescu.

Studiul de Fezabilitate va evalua și scenariul finanțării prin parteneriat public privat (PPP).

Un nou ansamblu de blocuri cu 14 niveluri inainteaza spre autorizare

Totodată, studiul de fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu va indica soluțiile de conexiune cu Autostrada București Sud (A0) și cu noul pod peste Dunăre Giurgiu-Ruse, obiectiv pe care Comisia Europeană îl va finanța prin CEF (etapa studiului de fezabilitate).

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/iunie 2024

Sus