Oferte locuri de munca top

Deszapeziri: o exceptie din 2013 si pana in prezent

A fost introdusă o excepție privind acțiunile de deszăpezire a drumurilor publice, intervenții ce urmează să fie făcute în această iarnă.

Din diferite cauze (constrângeri bugetare, neachiziționarea instalațiilor de preparare a materialelor degivrante, consum excesiv de sare în iarna 2017-2018 care a dus la degradarea extinsă sub formă de gropi pe întreaga rețea de drumuri naționale/autostrăzi, cu consecințe directe asupra fondurilor pentru activitatea de întreținere), din 2013 și până în prezent în fiecare iarnă au fost emise excepții de la substanțele ce pot fi folosite pentru deszăpezire.

Inclusiv în această iarnă va fi permisă acționarea cu nisip în completare la cantitatea de sare necesară pentru prevenirea și combaterea înzăpezirii drumurilor naționale/ autostrăzilor și pentru protejarea rețelei de la acțiunea de distrugere a acestora, precum în anii anteriori, conform unui proiect de act normativ.

În prezent, activitatea de deszăpezire se realizează conform Normativului Ind AND 525-2013.

Cine concureaza pentru un proiect rutier de peste 60 mil euro

În Normativ se stipulează că pentru rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi administratorul drumului va acționa pentru prevenirea și combaterea poleiului și înzăpezirii numai cu materiale chimice (sare cu granulozitate 0 – 8 mm, soluție de sare, clorura de calciu etc.).

Acest normativ a stat la baza întocmirii documentaţiei de achiziţie a activităţii de întreţinere curentă pentru iernile 2013-2014, 2014-2015, 2015-2016, precum și pentru perioadele de iarna 2016-2020 și 2020-2024.

Sarea este folosită pentru a preveni formarea gheții, pentru a înmuia gheața și zăpada, pentru a o îndepărta, precum și pentru a preveni transformarea zăpezii în gheață la temperaturi cuprinse între 0 și 2 grade C.

Sus