A fost deschis traficul rutier pe Obiectul 3 al Variantei de Ocolire Bacău, legătura rutieră de la sud de Bacău între DN 2 și DN 11 și Girația A din cadrul Obiectului 1.
Sectorul de drum care a fost deschis circulației rutiere este la profil de drum național și are o lungime de 7,366 km.
Întregul obiectiv de investiție cuprinde trei obiecte, respectiv:
* Obiectul 1: Legătură rutier între sudul și nordul municipiului Bacău pe DN 2;
* Obiectul 2: Legătură rutieră între DN 2 (nord Bacău) și DN 15;
* Obiectul 3: Legătură rutieră între DN 2 (sud Bacău) și DN 11.
Antreprenorul General este Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL.
În prezent, stadiul fizic al întregului obiectiv de investiție este de 73%.
Rezultatele așteptate ale proiectului Variantei de ocolire Bacău sunt :
* construcția a 30,842 km de drum, din care 16,269 km este proiectat în profil de autostradă, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier, 7 intersecții cu drumurile existente;
* îmbunătățirea eficienței transportului prin reducerea pâna în 2021 a costurilor de exploatare a vehiculelor cu 13%;
* reducerea numărului de accidente datorate traversării traficului urban ;
* îmbunătățirea condițiilor de mediu în zona de influență a proiectului.
Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 968.637.437 lei din care 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 689.436.848 lei, 15% cofinantare proprie – 121.665.326,21 lei, restul de 157.535.262 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, respectiv între data de 1 ianuarie 2014 și 31 decembire 2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare.
Citiți și:
Reabilitarea unei retele de canalizare in centrul Bucurestiului costa mai mult