Oferte locuri de munca top

Cum ii va multiplica Ministerul Dezvoltarii pe specialistii din administratia locala

Lipsa specialiștilor din administrația locală ar urma să fie rezolvată de Ministerul Dezvoltării, care a lansat în consultare publică un proiect de lege.

Modificările vizează Codul administrativ și prevăd posibilitatea formării unor consorții de către administrațiile publice locale în vederea folosirii în comun a specialiștilor.

În prezent, cel mai utilizat mecanism de asociere dintre unitățile administrativ-teritoriale este reprezentat de asociațiile de dezvoltare intercomunitară, dar acestea au scopul de a facilita accesarea fondurilor pentru proiectele locale.

Construirea unui ansamblu cu peste 250 de locuinte va incepe in primavara

Ministrul dezvoltării, Cseke Attila, a subliniat: „Fără un expert în urbanism, orașele nu se pot dezvolta adecvat, planificat, în baza unui plan urbanistic. În același timp, experiența profesională în achiziții publice este necesară pentru localități în vederea atragerii fondurilor necesare pentru dezvoltare, dar nu toate localitățile din România au astfel de profesioniști. Propunerea noastră prevede posibilitatea ca administrațiile locale să coopereze în aceste domenii și ca un secretar general să profeseze în mai multe autorități locale”.

Prin acordul de asociere într-un consorțiu administrativ, unitățile administrativ-teritoriale care nu dispun de personal specializat mandatează una sau mai multe unități administrativ-teritoriale membre, să le sprijine în realizarea acestor atribuții.

Exemple de atribuții care pot fi exercitate prin intermediul consorțiilor administrative:

* amenajarea teritoriului;

* urbanism, autorizarea executării lucrărilor de construcții;

* inițierea și realizarea de investiții în contextul SDTR și PNRR (portofoliu de proiecte, implementare proiecte);

* servicii de asistență socială (derularea de anchete sociale, protecția copilului etc.);

* servicii juridice;

* derularea de achiziții publice;

* servicii financiare, CFP;

* servicii de gestiune a resurselor umane;

* administrarea taxelor și impozitelor locale;

* alte atribuții aparținând unităților administrativ-teritoriale.

Personalul din unitățile administrativ-teritoriale membre ale unui consorțiu administrativ nominalizat să îndeplinească activități în cadrul consorțiului beneficiază de majorarea salariilor de bază cu 20% pentru fiecare unitate administrativ-teritorială beneficiară. Majorarea salarială, la care se adaugă sumele reprezentând impozitul pe venit, contribuțiile de asigurări sociale, asigurări sociale de sănătate, contribuția asiguratorie pentru muncă, se virează de către fiecare unitate administrativ-teritorială beneficiară în contul unității administrativ-teritorială prestatoare.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

Sus