15 importante contracte de proiectare și execuție lucrări pentru construirea a 550 km de drumuri de mare viteză au fost lansate în 2022.
Valoarea estimată a acestor contracte este de peste 41 miliarde lei fără TVA, după cum a anunțat CNAIR.
Aceste contracte sunt:
* Autostrada Sibiu – Făgăraș
Tronsonul 1: Boița și Avrig-Mârșa (DJ105G)
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1)
Tronsonul: 3 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș și Drum de legatură cu DN1
Contractul pentru reparare strazi, de peste 4,7 mil euro, ramane castigatorului initial
* Autostrada Buzău – Focșani
Tronson 1 Buzău – Vadu Pașii,
Tronson 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat,
Tronson 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni
Tronson 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord
* Autostrada Focșani – Bacău
Lot 1 Focșani – Domnești Târg,
Lot 2 Domnești Târg – Răcăciuni,
Lot 3 Răcăciuni – Bacău
* Autostrada Bacău – Pașcani
Lot 1 Bacău (Săucești) – Trifești,
Lot 2 Trifești – Gherăești,
Lot 3 Mircești – Pașcani
* Autostrada Lugoj –Deva (A1),
Lot 2, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D
* Autostrada Târgu Mureș– Târgu Neamț,
Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț
Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legatură la Autostrada A3
* Autostrada Brasov – Tg. Mures – Cluj – Oradea
Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș– relicitare
Subsecțiunea 3C2: Chiribiș – Biharia
Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia,
Sector 1: Bâldana – Târgoviște lărgire la 4 benzi de circulație
Sector 2: Târgoviște – Sinaia drum la două benzi de circulație
Astfel în 2022 au început lucrările de construcție a primelor 4 loturi din A7, au fost semnate contractele de execuție a lucrărilor pe toate cele 3 loturi ale sectorului de autostradă Focșani – Bacău, iar în perioada imediat următoare vor fi semnate și contractele pentru construirea ultimelor două loturi de pe Buzău – Focșani.
Contractele pentru construirea a 7 loturi au fost deja semnate:
– Dumbrava – Mizil (21 km)
– Mizil – Pietroasele (28,35) km
– Buzău – Vadu Pașii (4,6 km)
– Mândrești Munteni – Focșani Nord (10,94 km)
– Focșani – Domnești Târg (35,60 km)
– Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km)
– Răcăciuni – Bacău (21,52 km)
Pe 4 loturi au început deja lucrările:
– Dumbrava – Mizil (21 km)
– Mizil – Pietroasele (28,35 km)
– Buzău – Vadu Pașii (4,6 km)
– Mândrești Munteni – Focșani Nord (10,94 km)
Un alt important contract deblocat și semnat anul acesta este cel pentru proiectarea și execuția lucrărilor lipsă de pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva și sunt șanse ca în cursul anului 2023 să se ajungă în faza preliminară lucrărilor de execuție.
2022 a fost și anul autostrăzii Sibiu – Pitești prin faptul ca au fost semnate și ultimele două contracte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a secțiunilor 2 (Boița – Cornetu – 31,33 km) și 3 (Cornetu – Tigveni – 37,4 km), astfel încât, în prezent, sunt contracte semnate pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru toate cele 5 secțiuni ale acestei autostrăzi.
CNAIR a semnat anul trecut un număr de 48 contracte finanțate din fonduri europene în valoare de 24 miliarde lei fără TVA, mai mult cu peste 2 miliarde lei mai mult decât în perioada 2017 – 2021.
În 2022 au fost lansate și proiecte pentru elaborarea unor studii de fezabilitate necesare construirii a aproximativ 500 km de infrastructură rutieră modernă, valoarea acestora fiind de peste 205 milioane lei fără TVA.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2022