Oferte locuri de munca top

Contract semnat pentru infrastructura feroviara de aproape 300 mil euro

Contractul de proiectare și execuție lucrări de modernizare a infrastructurii și suprastructurii unui tronson al liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad, anume Timișoara Est – Ronaț Tiraj (lot 3), a fost semnat de către CFR SA și ofertantul câștigător.

Acesta este primul contract de modernizare finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Valoarea contractului este de 1,44 miliarde lei. Durata de implementare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Oferta câștigătoare este asocierea italiană Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA.

Acest tronson are o lungime de 13,86 km și cuprinde inclusiv lucrări de dublare a liniei de cale ferată, modernizarea lucrărilor de artă (poduri/podețe), lucrări civile în stații și halte de călători, pasaje inferioare/superioare și pasarele pietonale, lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R).

Proiectul pentru modernizare cale ferată pe ruta Caransebeș – Timișoara – Arad, cu o lungime de 162,19 km, este împărțit în 4 loturi.

De asemenea, în cadrul lucrărilor de modernizare pentru această secțiune de cale feartă sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică:

* dublarea liniei;

* creșterea capacităţii de tranzit la frontiere;

* creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h;

* asigurarea interoperabilităţii prin implementarea unor standarde tehnice moderne;

* înlocuirea sau reabilitarea unor poduri și podeţe;

* modernizarea electrificării pe toată lungimea tronsonului (25 kV), inclusiv instalarea unui sistem de control SCADA;

* modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;

* modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţia pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare.

Director general al CFR SA, Ion Simu Alexandru, a declarat: „Semnarea contractului de modernizare a secțiunii Timișoara Est – Ronaț Triaj reprezintă punctul de pornire al dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonulCaransebeș – Timișoara – Arad, ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre, și un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a țării la standardele europene de transport.”

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie  2022

Sus