Oferte locuri de munca top

Contract de peste 100 mil euro, semnat pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta

A fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrӑrilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa II.

Valoarea contractului este de peste 100 milioane de lei (524,5 milioane de lei fără TVA).

Sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, Connecting Europe Facility (CEF), de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” – SA.

Contractul a fost încheiat cu Asocierea Bawi Construction SRL (fosta Wiebe România) (lider) – Swietelsky Construct SRL (firmele au capital german și austriac).

Durata estimată pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 37 de luni, din care 7 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție.

Obiectivele generale ale proiectului de „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța” sunt:

– Îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h pe întregul tronson;

– Realizarea/Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);

– Mărirea capacității de tranzit;

– Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

– Modernizarea stațiilor (prin stații înțelegându-se și haltele de mișcare) de pe această linie îmbunătățind condițiile pentru utilizatorii transportului feroviar;

– Înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

– Construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

– Reabilitarea/Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor și/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

– Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

– Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

– Modernizarea echipamentului de telecomunicații.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025


Sus