Oferte locuri de munca top

Contestarea atribuirii contractelor de achiziţii publice

gavel-568417_960_720Oricare agent economic dintr-o asociere va avea dreptul să depună contestaţie într-o procedură de achiziţie publică, după cum prevede un nou proiect de lege.

Remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune şi la organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor fac obiectul unui nou proiect legislativ.

Principalele schimbări preconizate vizează şi obligativitatea notificării autorităţii contractante în prealabil pentru a stimula un dialog între părţi.

Contestaţia în faţa unui Consiliu este gratuită și poate fi formulată doar cu dovada notificării prealabile. Contestaţiile formulate în cadrul aceleiași proceduri vor fi judecate de un complet până la deschiderea ofertelor și de un alt complet după deschiderea ofertelor.

Contestaţia în faţa instanţei este supusă unei taxe de timbru și se judecă de către secţia de contencios administrativ și fiscal a tribunalului în a cărui arie de competenţă teritorială se află sediul autorităţii contractante.

La nivelul instanţelor vor funcţiona complete specializate care vor soluţiona plângerile împotriva deciziilor de Consiliu.

De asemenea, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice poate informa Consiliul sau instanţele de judecată ori de câte ori constată soluţii neunitare în practica acestora.

Cei trei membri care ajută Președintele Consiliului vor fi aleși pentru un mandat de trei ani.

Legea a fost adoptată de Senat la începutul acestei săptămâni. Iniţiativa legislativă aparţine Guvernului iar proiectul de lege este trimis pentru raport la comisiile permanente ale Camerei Deputaţilor, cameră decizională în acest caz.

Sus