Oferte locuri de munca top

Constructorii lotului 2 al Autostrazii Sebes – Turda scapa de rezilierea contractului

După ce la mijlocul lunii iunie societatea Aktor, care se ocupă de lucrările pentru lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda, risca să piardă contractul de execuție, în prezent situația s-a îmbunătățit.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a precizat că reprezentanții societății şi-au asumat ca până la sfârșitul anului să finalizeze lucrarea şi că se vor mobiliza substanțial.
”Mi s-a prezentat ultimul grafic de finalizare a lucrărilor până la sfârşitul acestui an. Managerul companiei din Grecia şi-a asumat că va aloca toate resursele necesare pentru ca, indiferent de costurile şi infuzia de capital, să finalizeze lotul. Au fost încheiate contracte cu subcontractori, care vor începe să se mobilizeze de săptămâna viitoare, de la 1 iulie”, a spus ministrul Răzvan Cuc.
Ministrul Transporturilor a spus că din datoriile totale de 35 de milioane de euro către subcontractorii români au mai rămas de achitat 5 milioane de euro, bani care ar urma să fie plătiţi în perioada imediat următoare.
În cazul lucrărilor la Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda, Ministrul Răzvan Cuc a fost mulțumit de mobilizarea existentă și a cerut antreprenorului să mențină ritmul execuției lucrărilor.
*

Tot despre problema subcontractorilor, CNAIR anunță că cei care lucrează pe șantierele gestionate de Companie sunt declarați.

Antreprenorii sunt obligați să își declare Subcontractorii atât în perioada de evaluare a ofertelor cât și în momentul semnării contractelor, conform legislației, anunță CNAIR.

Mai mult decât atât, Subcontractorii au posibilitatea să opteze la momentul depunerii ofertelor sau ulterior, la momentul semnării contractului, să fie plătiți direct de CNAIR pentru lucrările și serviciile efectuate.

De asemenea, schimbarea sau suplimentarea Subcontractorilor trebuie anunțată și justificată de Antreprenori, dar și acceptată de CNAIR.

În caz contrar Antreprenorii riscă penalizări care pot merge până la rezilierea contractelor, potrivit legislației în vigoare, deoarece s-ar ajunge practic la situația în care lucrările să fie executate de firme care nu au participat la licitație și cărora nu li s-a evaluat capacitatea.

În această situație inclusiv CNAIR riscă sancțiuni și corecții financiare  care pot merge până la anularea finanțării din fonduri europene nerambursabile.

CNAIR poate accepta ca Antreprenorul să lucreze cu noi Subcontractori doar în cazul în care aceștia execută lucrări existente în contract, la valorile deja stabilite, au experiența necesară, respectă  metodologiile de execuție și normele tehnice din caietul de sarcini, aplică soluțiile tehnice stabilite în contract și nu mofifică oferta financiară a Antreprenorului.

 

 

 

Citiți și:

Bloc cu 10 etaje, in curs de autorizare, la malul marii

Din toamna, incepe construirea celui de-al doilea bloc din ansamblu

Modificarea denumirii proiectului ar putea aduce finantare

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/ iunie 2019

Sus