Comisia Europenă urmează să trimită în scris observațiile sale cu privire la Master Planul General de Transport până la data de 31 martie 2015, după care Ministerul Transporturilor va retrimite variantă finală a MPGT în perioada 1 – 9 aprilie 2015. În paralel se derulează procedura de evaluare strategică transfrontalieră cu Bulgaria și Serbia în vederea obținerii autorizației de mediu până la sfârșitul lunii mai.
Reprezentanții Comisiei Europene au agreat modelul național de transport (MNT) și modelul de analiză cost beneficiu (ACB). Cele două modele au fost folosite în MPGT pentru a determina performanța economică a proiectelor.
Aceasta în urma prezentării Master Planului General de Transport specialiștilor din cadrul DG REGIO, DG MOVE și DG ECOFIN de către pe care o echipă tehnică a Ministerului Transporturilor condusă de secretarul de stat Iulian Matache în perioada 11-13 martie 2015 la Bruxelles.
Comisia Europeană a propus corecții în legătură cu factorul “missing link” și criteriul de impact asupra mediulu, legat de metodologia de prioritizare a proiectelor, care ia în considerare nivelul de performanță economică și de mediu.
Totodată, reprezentanții Comisiei Europene au recomandat ca strategia de implementare a proiectelor să fie pusă în acord cu sursele de finanțare, cu ordinea de implementare a proiectelor stabilită conform scenariului EES și a împrumutului public de 7 miliarde euro aprobat recent de Guvern.
Reprezentanții Comisiei Europene au solicitat autorităților române să dea asigurări că acest împrumut se încadrează în ținta de deficit bugetar și datoria publică pe care România trebuie să le respecte ca stat membru al Uniunii Europene.