Solplanet x AeroFix

CNAIR: scad fondurile din PNRR, creste cofinantarea nationala

Contractele de finanțare a unor importante proiecte rutiere au fost modificate prin noi acte adiționale.

Astfel, pentru unele mari proiecte de infrastructură rutieră a scăzut valoarea fondurilor nerambursabile alocate prin PNRR și au fost majorate sumele ce trebuie asigurate de la bugetul de stat pentru cofinanțare.

Actele au fost încheiate între CNAIR SA și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Noile acte adiționale modifică anumite clauze din contractele de finanțare astfel:

* Autostrada Ploiești – Buzău: fondurile din PNRR înjumătățite

Valoarea totală a contractului de finanțare a fost majorată la 5,40 miliarde de lei.

Din aceasta, valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 1,96 miliarde de lei, cofinanțarea națională reprezintă 2,58 miliarde de lei, iar TVA-ul aferent este de 853,72 miliarde de lei.

Contractul semnat în vara anului trecut prevedea că valoarea totală a proiectului era de circa 4,69 miliarde lei, din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR era de  3,95 miliarde lei, iar TVA aferent 739,64 milioane lei.

Investitii rutiere, de circa 8 mil euro, finantate din bugetul local

* Autostrada Transilvania, Secțiunea Nădășelu – Poarta Sălajului

Noua valoare totală a contractului de finanțare este de 2,79 miliarde de lei.

Din aceasta, valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 1,28 miliarde de lei.

Cofinanțarea națională reprezintă 1,07 miliarde de lei, iar TVA-ul aferent este de 443,44 milioane de lei.

Contractul semnat în toamna anului trecut prevedea că valoarea totală a  proiectului era de peste 2,73 miliarde lei, din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR era de  peste 1,29 miliarde lei, iar cofinanțarea națională de 1,009 miliarde lei; TVA aferent era de 433,2 milioane lei.

* Drum expres Craiova – Pitești

Valoarea contractului a fost modificată la 4,93 miliarde de lei.

Valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul de Coeziune este de 3,53 miliarde de lei, echivalentă cu 85% din valoarea totala eligibila.

Valoarea co-finanțării eligibile a beneficiarului este de 624,28 milioane de lei, echivalentă cu 15% din valoarea totală eligibilă.

Diferența față de valoarea totală a proiectului o reprezintă cheltuielile neeligibile inclusiv TVA.

Precedentul act adițional de modificare a valorii, semnat în noiembrie 2021, stabilea că valoarea totală a contractului de finanțare era de circa 4,84 miliarde lei. Din care, valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul de Coeziune era de 3,47 miliarde lei iar din bugetul național, era de 612,4 milioane lei.

Un prim pas spre realizarea unui drum de mare viteza

* SF pentru drum de mare viteză Vatra Dornei – Suceava

Noul act adițional prevede încetarea contractului de finanțare aferent proiectului „Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteza Baia Mare – Suceava: Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”.

* Reabilitare DN 76, Deva – Oradea – Faza II

Valoarea contractului se modifică la 626,39 milioane de lei.

Valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 388,94 milioane de lei iar valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este de 68,63 milioane de lei. Diferența față de valoarea totală a proiectului reprezintă cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Precedentul act adițional, semnat în aprilie 2021, prevedea că valoarea totală a contractului de finanțare este de peste 607 milioane lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regionala era de 388,95 milioane lei iar valoarea co-finanțării eligibile a beneficiarului era de circa 68,64 milioane lei.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie  2022

Sus