Oferte locuri de munca top

Cererea de aluminiu se va redresa treptat

Piața asiatică de aluminiu este de așteptat să își continue redresarea în 2024, după ce s-a luptat anul trecut să îndeplinească așteptările, au declarat participanții de pe piață pentru Fastmarkets.

Contextul din ultimul an a fost în mare parte unul de redresare lentă a cererii în comparație cu perspectivele optimiste care decurg din redeschiderea Chinei, care a fost frânată de o criză imobiliară dezlănțuită în țară, chiar dacă guvernul a implementat măsuri de sprijinire a industriei.

Între timp, se așteaptă ca redresarea treptată a industriei auto din Japonia, care a fost observată în 2023, să continue să influențeze pozitiv piața japoneză a aluminiului.

Piața chineză a aluminiului va rămâne pozitivă în 2024

În condițiile în care cererea de aluminiu se recuperează lent în China și țara se apropie de plafonul capacității pentru metal, participanții de pe piață se așteaptă să fie livrat mai mult material în China, ceea ce ar putea sprijini primele de aluminiu în China și în țările asiatice din apropiere.

Evaluarea lunară de către Fastmarkets a:

* aluminiului P1020A premium, liant, in-whs Shanghai a fost de 120-130 USD pe tonă pe 27 decembrie 2023, în creștere cu 20-50 USD pe tonă de la 70-110 USD pe tonă la 31 ianuarie 2023.

* aluminiului premium P1020A, cif Shanghai a fost de 100-110 USD pe tonă la 27 decembrie 2023, în creștere cu 10-40 USD pe tonă de la 60-100 USD pe tonă la 31 ianuarie 2023.

* aluminiului premium P1020A, cif Shanghai a fost de 100-110 USD pe tonă la 27 decembrie 2023, în creștere cu 10-40 USD pe tonă de la 60-100 USD pe tonă la 31 ianuarie 2023.

Surse spun că China are spațiu limitat pentru a produce mai mult aluminiu, deoarece capacitatea actuală de producție a țării este de peste 44 de milioane de tone pe an, foarte aproape de plafonul capacității de producție de aproximativ 45,43 milioane de tone pe an.

„Mă aştept să existe mai multe şanse ca China să importe metalul. Producătorii chinezi de produse din aluminiu din aval vor folosi lingouri de aluminiu importate odată ce vor observa că prețurile pentru materialele de peste mări sunt mai atractive și oferta internă este redusă și scumpă”, a spus un comerciant.

China a importat aproximativ 1,37 milioane de tone de aluminiu în primele 11 luni ale anului 2023 și a exportat doar 135.339 de tone de metal, lăsând țara un importator net de aproximativ 1,23 milioane de tone, potrivit datelor vamale chineze.

În afară de un plafon de capacitate care se profilează, se spune că lipsa materiei prime bauxită este, de asemenea, o preocupare pentru industria aluminiului.

Ansamblu format din 8 hale de depozitare, langa Bucuresti

Un incendiu la un depozit de petrol din Guineea, un important exportator de bauxită în China, a izbucnit în decembrie și a stârnit îngrijorări cu privire la posibile întreruperi ale aprovizionării.

„Incendiul de petrol din Guineea va avea un impact pe termen mediu și lung asupra aprovizionării cu bauxită la nivel global. Aprovizionarea internă de bauxită a Chinei rămâne, de asemenea, strânsă. Dacă situația petrolului din Guineea nu ar putea reveni la normal cât mai curând posibil, industria aluminiului din întreaga lume se va confrunta cu costuri mai mari ale materiilor prime. Astfel, prețurile la aluminiu vor crește și ele. În calitate de importator net de aluminiu, China va plăti prețuri mai mari pentru metalul ușor”, a spus un al doilea comerciant.

Surse au declarat pentru Fastmarkets că îmbunătățirea cererii din aval din China ar trebui, de asemenea, să permită țării să absoarbă mai mult material de peste mări.

„Cererea internă de aluminiu a Chinei se redresează, deși într-un ritm lent. Cererea din industria imobiliară rămâne scăzută, dar observăm o cerere mai mare din industria energiei solare și a vehiculelor cu energie nouă (NEV)”, a spus un al treilea comerciant.

În ceea ce privește utilizarea aluminiului în industriile din aval ale Chinei în 2023, imobiliarele au reprezentat 24%, autovehiculele (inclusiv NEV-urile) 24% și electronicele și energia electrică (inclusiv energia solară) 19%.

„China este victima perfectă, pentru că consider că cererea sa internă ar putea surprinde în sus, în timp ce lucrurile se stabilizează din punct de vedere imobiliar și financiar”, a spus analistul Fastmarkets Andy Farida. „Dar vibrația pozitivă din China poate să nu fie suficientă, deoarece cererea din fosta China este îngrijorătoare”.

Sectorul auto va conduce redresarea treptată a cererii japoneze de aluminiu

Cererea de aluminiu din Japonia este de așteptat să se redreseze treptat în 2024, susținută de sectorul auto, participanții de pe piață fiind nehotărâți cu privire la calendarul de recuperare.

Majoritatea participanților au presupus că redresarea se va materializa cel mai devreme în al treilea trimestru al anului 2024, primul trimestru din 2024 fiind așteptat să fie încă o perioadă liniștită.

Evaluarea de două ori pe săptămână de către Fastmarkets a primei spot pentru aluminiu P1020A (MJP), cif Japonia a fost de 75-80 USD pe tonă pe 2 ianuarie, neschimbată din 27 decembrie 2023, dar în scădere cu 62,50 USD pe tonă (44,6%) de la mijlocul Apogeul din 2023 la 130-150 USD pe tonă a fost atins pe 30 mai.

Participanții de pe piață se așteaptă ca cererea industriei auto pentru metal ușor să-și continue creșterea treptată în 2024, după ce penuria de semiconductori și piese auto observată în anii anteriori s-a redus în mare măsură în 2023.

Spatii de depozitare si pentru birouri, in autorizare spre a fi construite în Bucuresti

„Vânzările noastre de produse din sectorul auto s-au îmbunătățit, dar produsele noastre din alte sectoare rămân lente”, a spus un participant pe piață. „Așteptăm că condițiile dificile ale pieței vor persista o perioadă.”

Sectorul auto rămâne cel mai mare motor al cererii de aluminiu în Japonia, reprezentând 43,4% din cererea totală de metal ușor în primele zece luni ale anului 2023, cu 1,36 milioane de tone utilizate în sectorul transporturilor în acea perioadă, în creștere cu 9,9% față de aceeași perioadă din 2022, conform Asociației Japoneze a Aluminiului.

Producția de automobile în Japonia în perioada ianuarie-octombrie 2023 a totalizat 7,4 milioane de unități, în creștere cu 1,03 milioane de unități de la 6,37 milioane de unități în aceeași perioadă din 2022, după cum a raportat Asociația Producătorilor de Automobile din Japonia.

În ciuda așteptărilor privind o creștere a cererii de aluminiu condusă de sectorul auto în 2024, participanții de pe piață rămân bajori și nesiguri cu privire la evoluțiile din alte sectoare.

„Credem că cererea [de aluminiu] se va îmbunătăți doar începând cu a doua jumătate a anului 2024, în principal din sectorul auto, dar se preconizează că cererea din sectorul construcțiilor și al dozelor de băuturi va continua într-o stare slabă”, a spus un al patrulea comerciant.

Stocul de aluminiu primar din principalele porturi japoneze era de 330.000 de tone la sfârșitul lunii noiembrie 2023, după ce a scăzut cu 51.830 de tone (13,6%) de la 381.830 de tone la sfârșitul lunii decembrie 2022, potrivit datelor casei de comerț Marubeni.

Deși stocul de aluminiu primar la MJP a fost într-o tendință generală descendentă în 2023, nivelurile stocurilor de aluminiu la depozite și MJP sunt de așteptat să rămână robuste până în 2024, potrivit surselor din piață.

Mai multe oferte pentru furnizarea de P1020 către Japonia în primul trimestru al anului 2024 au fost încheiate la o primă de 90 de dolari pe tonă, au declarat surse pentru Fastmarkets pe 28 decembrie, după ce au fost revizuite în scădere față de ofertele inițiale la 95 de dolari pe tonă, reflectând așteptările la urs pentru sfert.

Constructii industriale, cu aproape 6 mii mp sc, vor fi demolate

Primul trimestru al anului 2024 este de așteptat să fie o altă perioadă liniștită, cu sfârșitul anului financiar în Japonia apropiindu-se la sfârșitul lunii martie și participanții de pe piață având tendința de a-și scădea nivelul stocurilor, potrivit participanților de pe piață.

În plus, orice redresare a cererii de metal ușor este de așteptat să fie restrânsă pe fondul suspendării temporare a producției la fabricile Daihatsu din Japonia, în urma unei investigații de siguranță.

„Suspensiile Daihatsu vor afecta probabil cererea de aluminiu din sectorul auto în primul trimestru”, a spus un al cincilea comerciant.

„Prima MJP și-a atins probabil nivelul minim și va avea nevoie de un catalizator pozitiv pentru a alimenta primele de la Rotterdam și din Vestul Midwest al Statelor Unite să crească, înainte ca acest factor de bine să afecteze MJP”, a spus Farida de la Fastmarkets.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus