Oferte locuri de munca top

Centura Oradea-Osorhei, la primul draft al proiectului

În prezent se lucrează la Studiul de Fezabilitate pentru realizarea Centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei. Până la jumătatea lunii septembrie documentul va putea fi semnat, va fi identificată sursa de finanțare, iar anul viitor vor începe lucrările, după cum preconizează primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan.

Centura ocolitoare va începe din sensul giratoriu existent al Centurii Oradea, respectiv intersecția cu localitățile Cheriu și Felcheriu. Va avea o lungime de aproximativ 5,8 km și se va racorda la drumul național DN1(E60) la intrarea în localitatea Oșorhei, sensul de mers Cluj-Napoca – Oradea (girația existentă către localitatea Fughiu).

Legătura rutieră prin DN1 dintre Municipiul Oradea și comuna Oșorhei reprezintă cea mai aglomerată rețea de conectivitate rutieră, generând blocaje de trafic la intrarea și ieșirea din municipiul Oradea. Având în vedere faptul că finalizarea drumului de legătură dintre Cartierul Podgoria și satul Fughiu va prelua doar o parte din traficul ușor de pe relația Oșorhei-Oradea, cu legătură la DN 19 prin drumul expres, a fost necesară realizarea unei variante de traversare a localității Oșorhei și pentru traficul greu.

Centura Ocolitoare Oradea/Oșorhei  – Detalii Tehnice

Pe traseul centurii Oradea – Oșorhei se vor amenaja 4 sensuri giratorii la următoarele poziții km:

* km 0+160.00 – Intersecția centurii cu drumul comunal DC54, care face legătura cu localitățile Cheriu și Felcheriu;

* km 3+550.00 – Intersecția centurii cu drumul județean DJ767E;

* km 4+820.00 – Sens giratoriu aferent unei zone industriale viitoare;

* km 5+837.00 – Racordul centurii cu drumul național DN1 (E60);

Centura supratraversează râurile Bonar, Tăşad și Magistrala CF300 Cluj (km 4+977.00) – Episcopia Bihor la următoarele poziții km:

* Pasaj peste râul Bonar – km 1+350.00;

* Supratraversare peste râul Tăşad – km 3+200.00;

* Pasaj peste Magistrala CF300 – 4+850.00;

În zona km 0+400.00 se va amenaja o trecere la nivel cu calea ferata industrială.

Profil longitudinal

Traseul a fost ales astfel încât linia roșie proiectată să asigure o înălțime a rambleului de aproximativ 1.5m, excepție făcând rampele de acces pentru pasajele proiectate.

Declivitatea a fost proiectată conform normativelor în vigoare, astfel încât să fie asigurată panta minimă longitudinală pentru scurgerea apelor.

Profil transversal

Profilul transversal a fost stabilit conform temei de proiectare, astfel încât să fie în concordanță cu fluxul de trafic de perspectivă, în condiții de maximă siguranță.

Platforma centurii se defineşte astfel :

  • Parte carosabilă : 2×3.50m
  • Benzi de încadrare : 2×0.75m
  • Acostamente consolidate : 2×1.00m

Scurgerea apelor va fi asigurată prin rigole de acostament având lățimea de 50cm, care vor colecta apele pluviale de pe partea carosabilă și le vor transmite către șanțurile de la picior taluz prin casiuri prefabricate.

Siguranța circulației va fi asigurată prin montarea parapeților de siguranță conform normativelor de proiectare în vigoare și de-asemenea principalele intersecții se vor executa având iluminat pentru sporirea vizibilității pe timp de noapte.

 

 

 

Citiți și:

Blocuri noi de apartamente, intr-un cartier popular din Bucuresti

Ansamblu rezidential, dezvoltat din fonduri proprii in Bucuresti

In pregatire primul bloc, dintr-un nou ansamblu rezidential

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2020

Sus