Oferte locuri de munca top

Centura Nord Bucuresti: Lotul Corbeanca – Afumati a ajuns la aproape de 50%

Stadiul fizic al lucrărilor pentru lotul 2 al Centurii Nord – Autostrada București A0 se apropie de 50%.

Traseul pentru acest segment din autostrada A0 se desfășoară între DN1 (Corbeanca) și DN2 (Afumați).

Conform constructorului, Asocierea Spedition UMB, (lider), Tehnostrade, SA & PE Construct, lucrările vor fi finalizate înainte de termen.

În perioada următoare va începe montarea grinzilor de beton pe structurile deja realizate (poduri și pasaje).

Valoarea contractului pentru Lotul 2 este de circa 208 milioane de euro (peste 1,023 miliarde lei fără TVA) iar finanțarea va fi realizată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

Centura Nord are patru loturi. Lotul 2 și Lotul 4 au fost atribuite constructorului băcăuan UMB.

Pentru loturile 1 și 3 procedura de achiziție publică s-a prelungit întrucât au fost contestați câștigătorii desemnați de CNAIR. Contestația pentru Lotul 3 a fost respinsă și, dacă nu mai apar noi contestații, contractul ar putea fi semna cu constructori chinezi.

Situația pe loturile din Centura Nord atribuite UMB

Pe Lotul 4 în prezent se lucrează la elaborarea Studiului de Evaluarea Adecvată, pentru lacul și pădurea Cernica (arie protejată).

Cai de acces la un mare magazin de bricolaj

Pe Lotul 2 se lucrează concomitent pe toate cele 11 pasaje și poduri, precum și pe toți cei 19 km, după cum a transmis secretarul de stat la Minsiterul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu:

* Nodul rutier A0-DN1: pe sensul de mers Ploiești-București se armează radierul culeei și radierul pilei și a început decopertarea și consolidarea terenului. Tablierul metalic aferent acestui nod rutier este produs și este livrat în șantier;

* Pasajul peste CF și peste Drumul Județean Tunari – Dimieni – Balotești: toate elementele tablierului metalic au fost livrate în șantier și urmează să înceapă asamblarea acestora la sol. În paralel, se lucrează la armarea, cofrarea și turnarea riglelor peste pilele deja realizate;

* Nodul rutier peste A3: a început asfaltarea bretelelor care fac legătura între Autostrada Bucureștiului A0 și Autostrada A3 și se lucrează la structura pasajului principal, precum și la sistemul de iluminat aferent nodului rutier; se montează tablierul metalic ;

* Podul peste râul Pasărea: s-au finalizat armarea, cofrarea și turnarea tuturor elevațiilor aferente pilelor și culeelor, iar acum se lucrează la armarea, cofrarea și turnarea riglelor peste acestea;

* Au fost finalizate elevațiile și riglele aferente următoarelor structuri: pasaj pesteValea Mostiștea și DE (km 27+523), pasaj pe DJ 200 Ștefănești – Dascălu peste autostradă.

Se lucrează la realizarea șanțurilor de preluare a apelor pluviale în toate zonele șantierului.

Terasamentul a fost realizat în proporție de 70%, iar sistemul rutier a fost realizat în proporție de 40%.

Au fost produse toate elementele prefabricate (grinzi, predale, s.a.) necesare desfășurării activității în șantier.

Se lucrează la relocarea utilităților pe toate zonele șantierului.

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/ martie  2023

Sus