Oferte locuri de munca top

Cemacon redeschide în 2015 linia de fabricație de la Zalău

Liviu Stoleru_

Liviu Stoleru, director general Cemacon

Cea mai mare investiție a Cemacon în perioada următoare va fi realizată odată cu extinderea capacității de producție, prin redeschiderea liniei de la Zalău, anunțată pentru primăvara anului 2015.
Liviu Stoleru, director general Cemacon, ne-a declarat:. „Linia de fabricație de la Zalău trece acum printr-un amplu proces de upgrade tehnologic, astfel încât din 2015 să producem, la cele mai înalte standarde, specifice Cemacon, gama de cărămizi Evoceramic. Astfel, ne așteptăm ca anul viitor să ne creștem cota de piață și să devenim producătorul numărul unu din Transilvania”.
Anul 2014 a fost unul cu multe realizări pentru companie. În doar un an de la lansarea noului portofoliu, compania a înregistrat profit, reconfirmat la fiecare bilanț trimestrial. După primele nouă luni ale anului, Cemacon a înregistrat un rezultat net de 3,76 milioane de lei și o cifră de afaceri brută de 51 de milioane de lei.
„De asemenea, un alt obiectiv a fost restructurarea pachetelor de credite, care ne va echilibra bilanțier și ne va permite să obținem inclusiv rezultate financiare atractive”, adaugă Liviu Stoleru.
Cemacon a lansat în 2013 portofoliul EVOCERAMIC, iar strategia de vânzări, marketing și de extindere pe piețe noi a contribuit la o creștere a cererii în 2014.
„Acest lucru ne-a forțat ca pentru 2015 să găsim noi soluții de producție. La nivelul operațional, a existat și în 2014 o presiune pe costurile de operare, ceea ce a forțat principalii jucători să ajusteze prețurile în sus. Pentru noi, creșterea prețului a fost dictată atât de mărirea costurilor cu utilitățile, în ciuda investițiilor în optimizare, cât și de avantajele portofoliului EVOCERAMIC, care permit realizarea construcțiilor la un cost redus față de soluțiile din piață. Din păcate, în piață este în plină desfășurare o luptă în prețuri între jucători, datorită faptului că nu toți au reușit să găsească soluții de creștere sau măcar de menținere a afacerilor, ceea ce i-a determinat să coboare prețurile de vânzare extrem de jos”, subliniază directorul general al Cemacon.

Condițiile meteo au influenţat piața construcţiilor în 2014

Piața construcțiilor a simțit în 2014 o ușoară revigorare, datorată în primul rând condițiilor meteorologice favorabile construcțiilor, vremea bună din primăvară făcând ca sezonul să dureze mai mult. Alt factor, care a influențat pozitiv piața, a fost o creștere ușoară pe segmentul construcțiilor rezidențiale realizate fie în regie proprie de către beneficiari, fie de către micii dezvoltatori imobiliari care construiesc câteva case pe an.
„Business-ul Cemacon este influențat de evoluția pieței construcțiilor, desigur, însă în ultimii patru ani am dovedit, prin strategia de reorganizare de business, că putem evolua contrar curentului defavorabil. Vremea este unul dintre principalii factori ce pot lucra în favoarea sau împotriva noastră. Însă acesta este singurul pe care nu îl putem influența, de aceea ne concentrăm pe creșterea rețelei de distribuție, fidelizarea clienților și oferirea de produse și soluții inovatoare, unice pe piața din România. Pentru noi, inovația și curajul de a acționa pe o piață în descreștere au fost principalele pârghii pentru succes. În contextul unei piețe ce încă nu și-a revenit în urma crizei și a unei reticențe ușoare a beneficiarilor finali față de posibilitatea de a investi pe termen lung în construcția unei case, credem că măsuri guvernamentale ce ar permite relansarea creditării imobiliare, dar și susținerea lucrărilor de infrastructură și construcții civile ar ajuta piața construcțiilor pe termen lung”, menționează domnul Stoleru.
Cemacon va extinde în 2015 capacitatea de producție și se va concentra asupra dezvoltării rețelei de distribuție.
„Pentru 2015 ne așteptăm la o evoluție a consumului de material de zidărie cu maxim 7-10%. Vom investi în marketing, pentru a aduce beneficiile portofoliului mai aproape de clienții noștri ”, conchide directorul general al Cemacon.
În 2015 , Cemacon vizează creșterea cifrei de afaceri și ocuparea locului secund la nivel național și a poziției firești de lider al pieței materialelor de zidărie din Transilvania.

 

Sus