Oferte locuri de munca top

Cel mai probabil, constructori turci vor realiza metroul M6 (Tokyo – Otopeni)

Trei ofertanți s-au înscris la licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 al Magistralei M6 de Metrou.

Magistrala leagă Sudul de Nordul Bucureștiului și de Ilfov și are un traseu de 7,6 km ce cuprinde șase stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.

Conform declarației făcute de secretarul de stat al Ministerului Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, la licitație s-au înscris trei asocieri de firme:

  1. Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret A.S. (lider) – Yuksel Proje A.S. C
  2. Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. (lider) – Tekfen İnşaat Ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation CO., INC.) – Concelex
  3. Gülermak Ağir Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.Ş. (lider) – 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata S.P.A. – TPF Getinsa Euroestudios Sl. – Somet – Vertatel International.

Valoarea estimată a contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA, a anunțat secretarul de stat citat.

Aceasta este prima etapă de selectare a candidaturilor. În perioada următoare, vor fi analizate documentele pentru calificare. După calificarea candidaților, în cea de-a doua etapă vor fi depuse ofertele tehnice și financiare, a mai precizat Ionel Scrioșteanu.

Potrivit datelor din SEAP, licitația pentru ”Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni”, are o valoare estimată de 1.318.363.469 lei, fără TVA.

M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu.

Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, Sudul Capitalei va avea acces direct cu Nordul acesteia.

Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim.

Oportunitatea realizării investiției a fost stabilită în conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orașului, propusă și justificată în planurile generale, studiile de transport şi strategiile de dezvoltare din ultimii ani.

Nou perimetru de exploatare agregate, pe mai mult de 3 ha

Actele normative de aprobare au fost obținute pentru întregul traseu al proiectului, respectiv 14,2 km, 12 stații și achiziția a 12 trenuri. Indicatorii tehnico-economici ai M6 sunt aprobați de Guvernul României pe baza unor analize economice care iau în considerare impactul veniturilor de pe întreaga magistrală.

Această linie, încă din faza de proiectare preliminară pentru studiul de fezabiliate, a fost pregătită prin crearea posibilității extinderii până la Teminalul II al Aeroportului Internațional Henri Coandă.

Împărțirea în două secțiuni, cu punct comun Stația Tokyo, a fost făcută pentru a permite abordarea în paralel a săpării tunelului, în două direcții, cu 4 utilaje TBM și, ulterior, pentru contractarea unitară a lucrărilor de finisaje, instalații, semnalizări și de achiziții material rulant.

Secțiunea 1 (1 Mai – Tokyo) are un traseu de 6,6 km și cuprinde 6 stații cu următoarele denumiri: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.

Proiectul de introducere a trenului metropolitan București – Ilfov are prevăzută o Stație Multimodală pe Centura București / DN1 pentru asigurarea transferului între tren și metrou.

În paralel, continuă implementarea proiectelor legate de prelungirea magistralei de metrou M5, de la Eroilor până la Pantelimon, cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord până la Piața Progresul (finanțată prin PNRR), precum și cu modernizarea magistralei M2.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

Sus