Oferte locuri de munca top

Ce planuri are un judet pentru infrastructura de transport

Pentru proiectele de infrastructură de pe teritoriul unuia dintre județele din țară au fost stabilite măsurile ce vor fi luate pentru următorii ani, până în 2027. Aceasta, conform strategiei de dezvoltare a județului, adoptată ieri de membrii Consiliului Județean.

Mai exact, printre proiectele de infrastructură de transport, propuse pentru realizare în județul Vrancea, se numără:

* Modernizare DJ 204 G Mircești (int. DJ 204E) – Radulesti – Biliesti – Suraia – Botirlau – Gologanu, km. 0+000 – 28+580, L= 28,58 km;

* Modernizare sectoare de drum DJ 204 O: Suraia – Vulturu (balast) 8,15 km, Maluri – Maicanești (drum de pământ) 8,00 km;

* Modernizare DJ241 F: intrare județul Vrancea – ieșire județul Vrancea, L=24,30 km (din care 1,00 km suprapunere cu DJ 241);

* Modernizare DJ 241: intrarea județul Vrancea – ieșire județul Vrancea, L=11,00 km

* Modernizare sector de drum DJ 115: intrare județul Vrancea km. 27+200 – intrare Gura Vai km. 36+223 – pământ, L=9,023 km;

* Modernizare sectoare de drum DJ 116: Paulesti – Coza L=2,00 km, Coza – Tulnici L=2,00 km, Negrilesti – Negrilesti L=3,4 km, Negrilesti – Soveja L=13,8 km

* Modernizare DJ 205N

* Lucrări de modernizare la DJ 205M

Pentru acestea, CJ Vrancea propune ca finanțarea să fie realizată prin POR și POT.

Măsuri cuprinse în Strategia de Dezvoltare

Dezvoltarea, reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport rutier

* construirea / amenajarea variantelor ocolitoare ale localităților pentru devierea tranzitului auto și a traficului greu;

* reabilitarea şi modernizarea infrastructurii rutiere de drumuri naționale, județene și comunale care traversează judeţul;

* extinderea rețelei de drumuri naționale / autostrăzi, județene și comunale în vederea creșterii accesibilității și mobilității în județ;

* construirea/ modernizarea/ reabilitarea de poduri / pasaje / noduri rutiere pe drumurile naționale, județene și comunale care traversează județul;

* modernizarea/ construirea de rigole moderne pentru scurgerea apelor meteorice și recuperarea / stocarea parțială a acestora;

* construirea / reabilitarea trotuarelor pentru drumurile comunale și județene care tranzitează localitățile și construirea pasarelelor pietonale;

* dezvoltarea și întreținerea infrastructurii de protecţie la inundații și alunecări de teren a reţelelor de transport (inclusiv perdele forestiere cu rol de protecție împotriva alunecărilor de teren, a înzăpezirii și a poluării mediului);

* realizarea infrastructurii specifice transportului intermodal de mărfuri (terminale şi centre de logistică);

* Construirea / modernizarea / reabilitarea pistelor / traseelor pentru bicicliști și a infrastructurii tehnice aferente (puncte de închiriere, parcări etc.);

* amenajarea / reabilitarea parcărilor de pe marginea drumurilor publice, realizarea sistemelor park&ride;

* dezvoltarea infrastructurii pentru transportul cu combustibili alternativi.

Dezvoltarea, reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport feroviar

* Reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare:

– refacere cale ferată Panciu-Mărășești ca traseu turistic de tip Mocăniță;

– plan de modernizare și extindere a infrastructurii rutiere și feroviare;

– reabilitarea trecerilor la nivel cu cale ferată;

* Redeschiderea și modernizarea “liniilor vinului”.

Dezvoltarea transportului public durabil

* extinderea și modernizarea serviciului public de transport judeţean;

* îmbunătățirea stațiilor de transport public existente, inclusiv realizarea de noi stații și terminale;

* intermodale pentru mijloacele de transport în comun.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2021

Sus