Reparaţiile curente ale infrastructurii feroviare au o alocare de 150 de milioane de lei de la bugetul de stat anul acesta, potrivit bugetului CFR adoptat în ședinţa de Guvern din această săptămână.
De asemenea pentru lucrări de întreţinere a infrastructurii feroviare vor fi transferaţi peste un miliard de lei de la bugetul de stat.
CFR va putea executa lucrări de întreţinere și reparaţii și va achiziţiona produse specifice pentru asigurarea unei stări tehnice a căii care să permită cel puţin menţinerea vitezelor de circulaţie stabilite.
Lucrările de reparaţii curente presupun ridicarea restricţiilor de viteză și remedierea punctelor periculoase cu influenţă semnificativă în creșterea vitezei de circulaţie. La capitolul lucrări de întreţinere mai sunt incluse înlocuire materiale căi ferate, remedierea deficienţelor de ecartament și nivel, refacerea căii ferate prin sudură electrică.
Programul lucrărilor de sudură electrică presupune reabilitarea a peste 120 de km de cale ferată.
Printre obiectivele bugetare ale CFR se mai numără și asigurarea unui plan de mentenanţă pentru calea ferată deja reabilitată din Coridorul IV Pan-european, respectiv liniile București-Câmpina, Câmpina-Predeal, București-Constanţa.
CFR planifică organizarea unei licitaţii pentru lucrări de întreţinere din partea unei firme care să respecte normele europene.
Guvernul a bugetat pentru CFR SA venituri și cheltuieli în valoare de peste 4,2 miliarde de lei anul acesta, potrivit unei hotărâri adoptate în această săptămână.
Veniturile totale au fost bugetate în creștere cu aproximativ 12% în 2016 faţă de 2015. “Această creștere este generată de creșterea veniturilor de exploatare cu 11,64% ca urmare a majorării transferurilor de la bugetul de stat cu 48,85%.”, potrivit expunerii de motive a Hotărârii de Guvern.
Veniturile din taxa de utilitare a infrastructurii au fost estimate la 859 de milioane de lei anul acesta venituri care vor acoperi aproximativ 46% din costurile totale pentru asigurarea funcţionării feroviare.