Oferte locuri de munca top

Ce linii noi de metrou vom avea in Bucuresti

Mai multe proiecte de extindere a rețelei de metrou din București se află în diferite etape de realizare. Evoluția acestora poate influența piața imobiliară din București, întrucât apropierea de metrou ridică valoarea proprietăților imobiliare.

Potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor, în prezent sunt în pregătire sau derulare proiecte ce vizează liniile de metrou M2, M3, M4, M5, M6, M7 și M8.

M5, Eroilor – Piața Iancului

Finanțarea proiectării și asistenței tehnice, în valoare de 84 milioane lei, este făcută prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

Contractul de servicii de proiectare pentru Secțiunea 2 Eroilor (PS Opera – Piața lancului) a fost atribuit în 29 octombrie 2021 asocierii 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata SpA & SWS Engineering SpA & Coding SRL.

Termen de finalizare: decembrie 2023 – pentru proiectare (14 luni) + 36 luni alocate pentru asistența tehnică pe perioada de derulare a lucrărilor.

M5, Piața Iancului – Pantelimon

Pentru sectiunea Piata lancului – Pantelimon implementarea proiectului va fi demarată după finalizarea proiectării pentru Secțiunea Eroilor (PS Opera) – Piața Iancului și obținerea fondurilor nerambursabile necesare.

Prelungirea traseului M2

Pentru cele trei stații noi în zona comunei Berceni studiul de fezabilitate este realizat de către autoritățile locale ale Sectorului 4 cu sprijinul unui proiectant de specialitate, acesta find într-o stare avansatã de elaborare.

Locațiile în care vor fi amplasate viitoarele stații de metrou vor fi stabilite prin studiul de fezabilitate care va tine cont de factori ce țin de dezvoltarea comunei Berceni la nivelul anului 2040, coroborat cu constrângerile de ordin tehnic ale viitorului traseu (rețele de gaze, apă, electrice).

Extensia Magistralei M2 este prevăzută de la stația de metrou Pipera către Petricani, având o lungime estimată de 1,6 km și două stații de metrou. Aceasta va interconecta cu Magistrala de cale ferată M800 în Gara Petricani.

Un centru comercial va fi extins cu aproape 3 mii mp

M6, 1 Mai – Tokio

Pentru lotul 1.1 al Magistralei M6 antreprenorul este în proces de finalizare a proiectării, urmând să fie făcute demersurile necesare pentru obținerea autorizație de construire. Ulterior obținerii autorizației de construire vor fi demarate lucrările de execuție.

M6, Tokio – Aeroport Otopeni

Pentru lotul 1.2 al Magistralei M6 la data de 28 iulie 2023 a fost emis Ordinul Administrativ pentru Începerea Activității de Proiectare, cu data de începere efectivă la 2 octombrie 2023.

Durata de realizare a proiectării este de 9,5 luni, după care începe perioada de realizare a lucrărilor.

Termenul de finalizare a lucrărilor de structură aferente Lotului 1.1 (1 Mai-Tokyo, este semestrul II 2026, iar pentru lucrările de structură privind Lotul 1.2 (Tokyo-Aeroport Otopeni) termenul de finalizare este semestrul Il 2027.

M4 Gara de Nord – Gara Progresul

Pentru Magistrala M4 (Gara de Nord-Gara Progresul) a fost semnat Protocolul de Asociere încheiat între Ministerul Transporturilor – Metrorex S.A. – Judetul Ilfov (Consiliul Judetean) – Sectorul 4 al Municipiului București – Sectorul 5 al Municipiului București.

Lansarea licitatiei pentru proiectarea și executia lucrărilor la magistrala de metrou M4 (Gara de Nord – Gara Progresul) se va realiza după aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții prin act normativ.

M7

Conform Programului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioda 2021-2030, M7 are ca perioadă estimată de realizare anii 2027 – 2037.

Traseul pentru construirea Magistralei de metrou M7 va fi stabilit prin Studiul de Fezabilitate și va asigura zona de legătură SV cu zona NE a municipiului București.

M8, Crângași – Dristor

M8 Semi-inel Sud (Crângasi- Dristor 2) va fi realizată estimativ în perioada 2027 – 2037, conform Programului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030.

Prelungire M3

Proiectul pentru prelungirea traseului magistralei de metrou M3 cu două noi extensii spre stațiile Cartierul Latin și, respectiv, Drumul Osiei este prevăzut în Strategia de Dezvoltare a metroului din București, aprobat atât la nivel Metrorex cât si la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în Planul de mobilitate urbană durabilă, precum și în Programul Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport pentru perioada 2021-2030.

Finanțările

Sursele de finanțare necesare realizării obiectivelor de investiții vor fi identificate la momentul aprobării studiilor de fezabilitate.

Unitate noua pentru productia prefabricatelor din beton

Valorile investițiilor în curs de aprobare

* Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon:

– Secțiunea 2 Eroilor – Piata lancului: 542 milioane euro fără TVA;

– Secțiunea 3 Piata lancului – Pantelimon: 559 milioane euro fără TVA;

* Magistrala 6 ( 1 Mai – Aeroport Otopeni) – 1.132 milioane euro fără TVA.

Valorile estimate ale investițiilor viitoare

* Magistrala 4 Gara de Nord – Gara Progresu – 1.417 milioane euro fără TVA;

* Extensia Magistralei 2 – de la stația Pipera la Gara Petricani – 160 milioane euro fără TVA;

* Extensia Magistralei 3 – de la stația Păcii – Linia de Centură Vest – 320 milioane euro fără TVA;

-(Preciziei – Chiajna) – 160 milioane euro fără TVA;

-(Preciziei – Cartierul Latin) – 160 milioane euro fără TVA;

* Magistrala 7 (Voluntari – Bragadiru) – 2.470 milioane euro fără TVA;

– Magistrala 8 Semi-inel Sud (Crângași – Dristor 2) – 1.805 milioane euro fără TVA.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista Arena Construcțiilor nr. 7/octombrie 2023

Revista Arena Constructiilor octombrie 2023

6 Comentarii

  1. Barbu Maria said:

    Guri de metrou nefunctionabile, favorit si academia militara! Chiajna, Militari rezidence, cu tineret mult ar aduce un profit considerabil!

  2. Barbu Maria said:

    Favorit si academia militara nefunctionabile! Chiajna, Militari residence ar avea nevoie imperios, datorita aglomeratiei si tineretului care lucreaza in bucuresti!

  3. Nitulescu Anca said:

    Absolut revoltator traficul in zona de vest, Militari Rezidence unde asteptam ORE ca sa parcurgem citeva statii; drumul spre vestul tarii trece pe Iuliu Maniu si de la Autogara spre autostrada vin si masinile din Drumul Taberei si bulevardul Uverturii; numai niste incompetenti au putut aproba cartier fara strazi, spatii verzi desi aici era cimp; este absolut necesara urgentarea construirii metroului ; proiectul sa cuprinda si extinderea spre Dragomiresti Deal ; acolo unde este posibil poate fi extins terestru ca in tarile civilizate pentru economie de costuri.

  4. Daniela Panait said:

    Ar trebui sa va ganditi si la cetatenii care locuiesc pe Soseaua Chtilei. Cu tramvaiul 45 se circula foarte rau. Mi-as dori ca d-na primar Clotide impreuna cu d-nul primar general sa se ,,aventureze” intr-o calatorie de la Mezes pana la Gara de Nord.

  5. Sara Popa said:

    De preferat ar fi urgentarea realizarii liniei de metrou Preciziei-Chiajna, deoarece transportul suprateran nu este de folos in orele de varf, luand in calcul tranzitul automobilelor A1 – Bd. IULIU MANIU si invers.

  6. Anonim said:

    De ce nu se urgentează linia de metrou spre Chiajna, Drumul Osiei? Primarul ar fi trebuit sa se implice mai mult in acest proiect si sa se inceapa lucrarile

Sus