Unele dintre problemele semnalate de către transportatorii rutieri pot fi rezolvate de Ministerul Transporturilor și de companiile din subordine, dar altele necesită un răspuns din partea altor autorități ale statului, a precizat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor cu ocazia întâlnirii cu reprezentanții Confederațiilor patronale și Federațiilor reprezentative ale transportatorilor rutieri
În urma discuțiilor părțile implicate au convenit că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va sprijini demersurile partenerilor sociali care țin de competența ASF, MAI, Autoritatea Vamală Română și Ministerul Finanțelor (problemele legate de RCA, indemnizația de hrană și cazare, acciza aferentă motorinei, pentru realizarea unor puncte de trecere a frontierei dedicate, prima dată în regim pilot între România și țările nonUE pentru fluidizarea traficului rutier).
De asemenea, vor fi reduși timpii de așteptare la frontierele UE și non UE prin implementarea a două măsuri:
– separarea fluxurilor UE și nonUE, unde este posibil;
– preselecția camioanelor (se vor separa camioanele goale față de cele încărcate prin cântărire dinamică), inițial în vămile Giurgiu și Nădlac cu extindere ulterioară la nivel național.
În cazul problemelor referitoare la amendarea generată de expirarea rovinietei din cauza așteptărilor la frontieră, în termen de 7 zile se vor implementa măsurile necesare și suficiente pentru eliminarea acestui aspect.
Cu privire la eliminarea toleranțelor se va reveni la toleranța de 4% pe axă și 5% pe masă totală și la toleranțele aplicate la depășirea dimensiunilor maxim admise. Termen 15 zile
Partenerii sociali au fost de acord cu urgentarea procedurilor de dialog social aferente proiectelor de acte normative privind ajustarea tarifelor AST. Termen 7 zile
Oferta castigatoare a unui contract rutier de peste 9 mil euro va fi reevaluata
MTI va promova un proiect de act normativ referitor la despăgubirea CMR (conform convenției CMR). Termen 10 zile
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va organiza un grup de lucru pentru îmbunătățirea cadrului normativ care are ca scop eliminarea ”pirateriei” în transporturi și corelarea HG nr. 1317/2023 cu OG nr. 43/1997. Termen imediat
Totodată, va fi creat un Grup de lucru din care să facă parte Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Autoritatea pentru Digitalizarea României, pentru modificarea OG nr. 49/2022 privind transportul alternativ.
Va fi retras din procedura de consultare publică/modificarea proiectului de OG prin care se modifică cadrul normativ referitor la transportul alternativ. Termen imediat.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023