La o lună după ce CNAIR a avizat indicatorii tehnico-economici pentru autostrada Bacău – Pașcani, a fost obținut și avizul Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Valoarea totală a investiției este estimată la 6,2 miliarde de lei, fără TVA. Finanțarea pentru execuția lucrărilor aferente Autostrăzii Bacău-Pașcani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ceea ce înseamnă că are ca termen limită de realizare anul 2026.
După obținerea avizului Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, documentația proiectului va intra pe circuitul ministerial și apoi urmează ca Guvernul să aprobe prin HG indicatorii tehnico-economici.
Autostrada va avea o lungime de 77,3 km, 112 poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate, 9 noduri rutiere.
Vor exista drumuri de întreținere pe stânga și pe dreapta, pe toată lungimea autostrăzii cu o lățime de 3,5 m.
Vor fi parcări de scurtă durată, spații pentru încărcarea autoturismelor electrice și perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire pe aproximativ 140 ha.
Traseul autostrăzii va fi prin județele Bacău, Neamț și Iași și va traversa următoarele unități administrativ teritoriale:
* Săucești, Itești, Berești-Bistrița, Filipești (Bacău)
* Moldoveni, Secuieni, Horia, Trifești, Dulcești, Cordun, Săbăoani, Gherăești (Neamț)
* Mircești, Hălăucești, Mogoșești – Siret, Stolniceni – Prăjescu, Pașcani (Iași)
”Soluțiile tehnice propuse în cadrul proiectului tehnic al autostrăzii Bacău-Pașcani înglobează toate elementele necesare pentru execuția unei autostrăzi la cel mai înalt standard de calitate, în raport cu cele mai noi cerințe în domeniu”, spune Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.