Exclusivitate ARENA Construcțiilor de la Comisia Europeană
Comisia Europeană a aprobat pentru România. până la această dată, 7 proiecte majore , retrospective sau alternative, de transport.
Potrivit Comisarului European Corina Crețu, trei dintre aceste proiecte se referă la magistralele de metrou din București, mai precis la proiectul de îmbunătățire a serviciilor de transport public călători pe Linia de Metrou 2 Berceni – Pipera, proiectul de extindere a Liniei de Metrou 4 cu secțiunea Parc Bazilescu – Străulești și cel de extindere a Liniei 5 de Metrou cu secțiunea Ghencea – Universitate.
Celelalte patru proiecte țintesc reabilitarea drumurilor naționale, precum DN56 secțiunea Craiova Calafat, DN 66 secțiunea Rovinari – Petroșani, DN 76 secțiunea Deva – Oradea și DN 14 Sibiu – Mediaș – Sighișoara, secțiunile km 3+500 – km 51+000 și km 57+500 – km 89+400.
Proiectele pentru Linia de metru 2 și Linia de metrou 4 sunt co-finanțate de Fondul de Coeziune, în timp ce Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) contribuie la finanțarea celorlalte 5 proiecte majore mai sus menționate.
În prezent, Comisia Europeană evaluează alte cinci proiecte majore, retrospective sau alternative, de transport pentru România.
Dintre acestea, proiectul de construcție a variantei de ocolire Suceava solicită o co-finanțare din partea Fondului de Coeziune, în timp ce celelalte 4 proiecte majore prevăd o contribuție din partea FEDR.
Acestea din urmă au drept obiectiv reablitarea drumurilor naționale DN 73 Pitești – Câmpulung – Brașov, DN 15 Târgu Mureș – Reghin / DN15A Reghin- Sărățel, DN1C Dej – Baia Mare, respectiv DN 1C Baia Mare – Livada / DN1C Livada – Halmeu/ DN19 Satu Mare – Livada.