Lucrările de lărgire la 3 benzi pe sens a unor tronsoane de autostradă reprezintă un alt important proiect rutier cu care oficialii se mândresc.
Deocamdată au fost depuse două oferte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru lărgirea autostrăzii A1 Bucuresti – Pitesti integral (109,6 km), a autostrăzii A2 (între București și Fundulea) și a autostrăzii A3 (între Moara Vlăsiei și Dumbrava).
Ofertele aparțin İnpro Mühendislik Müşavirlik Anonim Şirketi (Turcia) și Total Business Land SRL (România) .
Până pe 13 iulie ar urma să fie terminată evaluarea ofertelor, apoi urmează deliberarea și atribuirea contractului. Durata contractului este de 1 an și jumătate, timp în care proiectantul trebuie să realizeze expertizele tehnice și studiile de fezabilitate.
Valoarea estimată a acestor SF-uri este de aproape 4 milioane de euro, iar finanțarea este din fonduri externe nerambursabile.
Temerile cetățenilor sunt că, cel puțin pe A1, aglomerația de pe două benzi se va muta pe trei. Ei se întreabă unde se va descărca traficul: ”în giratoriul de la Hornbach, în Iuliu Maniu blocat nonstop? In Preciziei? In Virtuții – A1 blocat de Nicușor Dan? In DN7-A1 unde lucrările sunt blocate și Delta ACM a obținut anularea rezilierii fiind în insolvență?”
Acestor întrebări le răspunde secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, care declară:
”În primul rând tot traficul de tranzit care acum se descarcă în actuala centură și parțial tranzitează Capitala va fi preluat de A0 – Autostrada Bucureștiului care este în curs de realizare. În al doilea rând au început procedurile pentru realizarea la 2 benzi pe sens a actualei centuri și pe partea de sud, și va fi reconfigurat nodul centura-A1. În al treilea rând începe proiectarea primelor drumuri radiale care vor prelua trafic din A0, centura actuala și zone din Capitală. Și, nu în ultimul rând, trebuie dezvoltat sistemul de transport public de călători și construite Park&Ride înainte de actuala centură în zona centrelor comerciale.”
Proiect rutier de 30 mil euro dorit de constructori germani si romani
Trebuie să ținem cont că realitatea va fi alta până când vor fi finalizate lucrările de lărgire a celor trei tronsoane de autostradă. Anul acesta de abia va începe elaborarea SF-urilor, iar după cel puțin un an și jumătate se va putea trece la organizarea licitației pentru atribuirea lucrărilor de execuție.