Oferte locuri de munca top

Canalul Bega va redeveni navigabil cu fonduri europene

A fost semnat ieri contractul de proiectare și execuție lucrări din cadrul proiectului „Repararea Infrastructurii de navigație a Canalului Bega”, finanțat prin Programul IPA Interreg CBC România-Serbia.

Proiectul „Reabilitarea infrastructurii Canalului navigabil Bega” are o valoare de 13.877.987 euro (TVA inclus), din care 85% reprezintă finanțare UE, sumă alocată  României și Serbiei, prin Programul IPA. Partenerii acestui proiect sunt: Administrația Bazinală de Apă  Banat (lider proiect -România), Consiliul Județean Timiş și, din Serbia, Secretariatul Provincial pentru Cooperare Interregională și VDP Vode Vojvodine.

Contractul pentru proiectare și execuție are valoarea de  5,65 milioane de euro și contractul pentru dirigenția de șantier are valoarea de aproximativ 87 de mii de euro(sumele includ TVA).

Lucrările de punere însiguranță a Nodului Hidrotehnic Sanmihaiu Român înseamnă reabilitarea barajului stăvilar și a ecluzei, inclusiv montajul utilajelor și a echipamentelor hidromecanice. Derularea execuției lucrărilor va începe imediat ce vor fi achiziționate o dragă multifuncțională și douăbarje.

Execuția va debuta cu predarea de amplasament, organizarea de șantier, proiectarea primordială a lucrărilor la baraju lstăvilar ,proiectarea și comandarea echipamentelor hidromecanice și a pieselor înglobate, astfel încât înanul 2019 să fie realizate în proporție de cca.75% lucrările la baraj, urmând ca înanul 2020 și în prima parte a anului 2021 să se continue și să fie finalizate lucrările finanțate în cadru lprezentului contract de finanțare.

Prezent la eveniment, Ioan Deneș ministrul Apelor și Pădurilor a anunțat că se vor achiziționa o dragă și două barje, în valoare de aproximativ 700de mii de euro, achiziție care se află în procedură de licitație internațională. Punerea în funcțiune a obiectivului este prevăzută pentru  anul 2021, luna august.

Obiective care vor fi realizate de partea română sunt: refacere nod hidrotehnic Sînmihaiu Român; achiziție dragă multifuncțională și două barje; semnalizare canal navigabil; studiu de fezabilitate pentru realizarea punctului de trecere a frontierei(CJ Timiș).

Obiectivele care revin părții sârbe sunt: reparații noduri hidrotehnice Srpski Itebej și Klek;  achiziție dragă; construcție pistă de biciclete Zrenianin- frontieră conexiune cu pista din România; studiu de fezabilitate pentru realizarea punctului de trecere a frontierei.

Calea navigabilă Timișoara -Klek are o lungime totală de 114,50 km, din care 44,5 km pe teritoriul românesc și 70 km pe teritoriul sârbesc.

 

 

 

Citiți și:

Un medic chirurg planuieste dezvoltarea de noi proiecte rezidentiale

Vor fi construite un mare depozit logistic si o cladire de birouri

Blocuri cu 17 niveluri, propuse spre construire in Capitala

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr.1/ martie 2019

Sus