Primele lucrări pentru modernizarea liniei de cale ferată dintre București Nord și Giurgiu au o valoare de peste 96 milioane de euro, echivalentul a 459 milioane de lei. Finanțarea va fi realizată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020.
CFR SA a lansat astăzi în licitație contractul ce are ca obiectiv ”Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 1: Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana.
Astfel, obiectivul prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare între Vidra şi Comana (inclusiv staţia Comana), de la km 18+180 (capătul Y al staţiei Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al staţiei Comana), precum şi modernizarea mai multor poduri. Totodată, vor fi executate lucrări la pod CF km 23+607 peste râul Argeş (între Haltele Vidra şi Grădiştea), pod km 18+265 peste râul Sabăr, pod km 18+402 peste râul Sabăr şi pod km 28+375 peste râul Neajlov.
Lucrările prevăzute în contract sunt următoarele:
* Pod km 23+607 (km proiectat 23+602, existent conform studiilor topo 23+577) peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea și asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele cu calea jos, cu deschiderile 70,00+145,00+70,00m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30,00m. Pe malul drept al Argeşului (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30,00m şi 3 deschideri de câte 33,00m.
* Pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45,00m.
* Pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45,00m.
* Pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70,00m
Durata contractului este de 91 luni, dintre care 6 luni pentru proiectare, 24 de luni pentru execuția lucrărilor, o luna pentru verificarea și aprobarea la plată a lucrărilor și a testelor și minim 60 luni perioada de garanție.
Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența unei clauze suspensive, conform căreia semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare.
Valoarea totală estimată a contractului este de 458.962.965 lei fără TVA. Din această sumă, 13.622.534 lei reprezintă valoarea serviciilor de proiectare.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 24 martie 2020.
Citiți și:
Investitori straini pregatesc constructia unui ansamblu cu 11 etaje in Bucuresti
Cladiri demolate pentru constructia de spatii administrative si de productie
Peste 300 unitati locative noi, in portofoliul unui cunoscut dezvoltator
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/nov – dec 2019