Solplanet x AeroFix

Bucuresti – Giurgiu: CNIR analizeaza variantele Autostrada Sudului sau Magurele Expres

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de trei benzi/sens până la Ghimpați sau Drumul Radial 10 București – Măgurele sunt două dintre variantele pe care Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) le analizează ca punct de plecare pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu.

Acest obiectiv strategic de pe coridorul de transport TEN-T Core va fi primul proiect nou al CNIR, iar licitația pentru studiul de fezabilitate ar urma să fie lansată până la finalul anului.

București – Giurgiu va avea la bază o analiză multicriterială care va determina profilul drumului, autostradă sau drum expres, dar cel mai probabil, având în vedere valorile de trafic va fi autostradă.

În același timp, analiza trebuie să fundamenteze aliniamentul ales.

Autostrada București – Alexandria este una dintre variantele pentru desprinderea A 5 București – Giurgiu, în zona Ghimpați, km 12.

Directorul general CNIR, Gabriel Budescu, a declarat: ”În prima etapă a analizei multi critieriale, Faza 1, vom avea patru sau cinci variante de traseu. Fiecare trebuie să includă constrângerile de pe traseu, autorizații de construire deja emise, rețele de utilități, investiții ale autorităților locale. Se vor selecta două variante, cele mai favorabile, în funcție de costul estimat și trafic. În cadrul analizei va fi și București – Ghimpați – Giurgiu, dar va fi și posibilitatea desprinderii din Autostrada București-Sud (A0), cel mai probabil continuarea Drumului Expres Măgurele, acum în etapa studiului de fezabilitate. Dintre acestea vom alege cea mai bună variantă de traseu.”

În ceea ce privește varianta de traseu București – Ghimpați, CNIR și CNAIR au prevăzut profilul de trei benzi/sens. De altfel, toate nodurile prevăd deja această a treia bandă, considerată favorită pentru București-Giurgiu, dar trebuie să fie fundamentată.

Între București și Giurgiu se află zona protejată Comana, sit Natura 2000, zonă care trebuie ocolită. Din analizele CNIR, aceasta ar fi una dintre variantele de traseu.

Toate aceste variante vor fi analizate la Ministerul Transporturillor și CESTRIN în cadrul Modelului Național de Transport, unde se vor face simulări de trafic.

Finanțare și prin PPP

În privința finanțării pentru autostrada/drum expres București-Giurgiu, CNIR va solicita proiectantului să prevadă și analiza posibilității de finanțare prin parteneriat public-privat (PPP).

CNIR va oferi Ministerului Transporturilor toate variantele de finanțare: fonduri europene, fonduri de la Buget, sau parteneriat public privat.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/iunie 2024

Sus