Cererea pentru pavele diferă foarte mult de la proiectele publice la cele private. Astfel, 80% dintre proiectele publice folosesc pavele simple şi ieftine, în timp ce 70% dintre clienţii privaţi preferă pavele mai complexe şi estetice, potrivit estimărilor Symmetrica, producător de pavele şi borduri.
”Comportamentul de consum diferă foarte mult pe segmentele de clienţi. Astfel, dacă ne referim la proiectele publice, 80% dintre constructori aleg în continuare cele mai simple şi ieftine produse pentru proiectele de parcări, trotuare sau pieţe, în general pavele gri, ponderea celor cu design deosebit fiind de doar 5%”, precizează Sebastian Bobu, director executiv al companiei.
În ceea ce priveşte consumatorul privat, fie că este vorba de proiecte comerciale sau rezidenţiale, se observă o schimbare majoră. Astfel, faţă de anii trecuţi, când pavelele erau alese în special în funcţie de preţ, astăzi orientarea se face şi în funcţie de alte aspecte, precum designul sau culorile.
„Acum, 70% dintre clienţii privaţi au început să prefere pavelele ce au preţuri medii şi mari şi sunt diferite din punct de vedere al complexităţii sau culorilor produselor”, a adăugat Sebastian Bobu.
De asemenea, dacă în proiectele publice nu se ţine cont în mod special de tipul de zonă amenajată, de calitatea sau estetica produselor, în cazul proiectele private pavelele sunt alese şi în funcţie de arhitectura clădirii, remarcă reprezentantul Symmetrica.
”Noi observăm o creştere a cererii pentru pavele pe toate segmentele, atât public, cât şi cel privat, ce înclude clienţii comerciali şi cei rezidenţiali”, mai spune domnul Bobu.