Solplanet x AeroFix

Autostrada Unirii A8: sectiunea Miercurea Nirajului – Leghin, avizata

Etapa de avizare a celei de-a doua secțiuni, Miercurea Nirajului – Leghin, care face parte din Autostrada Unirii A8, a fost finalizată, a anunțat recent directorul general interimar al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi.

Următorul pas constă în emiterea Hotărârii de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici, demers care, potrivit directorului CNIR, va consimți definitiv asumarea acestui Guvern în legătură cu finanțarea și realizarea secțiunii montane de pe A8 până în 2030.

După aprobarea hotărârii în ședința de guvern a României se va putea trece la etapa lansării licitației pentru servicii de proiectare și execuție pentru secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (159 km).

Conform indicatorilor tehnico-economici, ce au început să parcurgă etapele necesare în vederea aprobării de către Guvern, valoarea totală a investiției a fost estimată la peste 37,48 miliarde lei cu TVA, din care lucrările de construcții și montaj se ridică la peste 32,54 miliarde lei.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile (PT) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Investiția va fi eșalonată pe cinci ani.

Secțiunea a II-a se desfășoară pe terenuri din județele Mureș, Harghita și Neamț, astfel:

* județul Mureș (între km 22+000 al Tronsonului 1 – km 47+356 al Tronsonului 1);

* județul Harghita (între km 47+356 al Tronsonului 1 – km 128+964 (km 36+769) al Tronsonului 2);

* județul Neamț (între km 128+964 (km 36+769) al Tronsonului 2 – km 181+195 (89+000) al Tronsonului 2.

TOPUL DRUMARILOR: Pe trend ascendent, spre un adevarat boom

Secțiunea va avea 159,195 km, iar lățimea platformei va fi de 26 m. Vor fi realizate 265 de structuri (poduri, viaducte, pasaje), 47 de tuneluri și 8 spații de servicii.

Vor fi și două centre de Centre de Întreținere și Coordonare, un punct de sprijin și întreținere, opt parcări de scurtă durată și cinci noduri rutiere.

Pentru sectorul de autostradă, viteza de proiectare este de 120 km/oră, iar nodurile rutiere sunt proiectate la viteza de 60 km/oră.

Beneficiarul proiectului este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista Arena Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus