Oferte locuri de munca top

Autostrada Unirii A8: Chiar si castigatorul desemnat a facut contestatie

În condițiile în care Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor va respinge cele trei contestații depuse împotriva atribuirii contractului de proiectare și execuție a secțiunii 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului din Autostrada Unirii A8, atunci acesta va putea fi semnat.

Secțiunea se află în licitație, iar constructorul turc Nurol a fost desemnat câștigător de către Comisia de licitație.

La Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor au fost depuse trei contestații, de către Strabag (Austria), Tekfen (Turcia) și Nurol (Turcia).

Deși câștigătoare, Nurol a cerut mărirea notei. Vrea să i se reevalueze oferta în sensul recalculării și punctării propunerii tehnice cu 15 puncte prin reaplicarea algoritmului de calcul aferent factorului de evaluare nr 2.

Această secțiune are asigurată finanțare prin PNRR cu termen final de execuție în 2026.

Secțiunea II – montană, Miercurea Nirajului – Leghin

Acestă secțiune este în etapa avizărilor de către ministerele avizatoare, înainte de emiterea Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, a explicat directorul general interimar al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi.

Până astăzi acest document a primit avizele favorabile de la ministerele Transporturilor și Dezvoltării.

Mai sunt necesare două avize, de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și de la Ministerul Finanțelor.

După obținerea acestor avize și aprobarea Hotărârii de Guvern se va putea trece la etapa licitației pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție pe toată Secțiunea de 159 km.

Această secțiune va fi finanțată prin Programul de Transport 2021-2027 și va fi finalizată în 2030.

TOPUL DRUMARILOR: Pe trend ascendent, spre un adevarat boom

Secțiunea III – Leghin – Moţca

Pentru această secțiune a fost semnat cu constructorul român UMB contractul pentru proiectare și execuție a lucrărilor.

Contractul este finanțat prin PNRR și va fi finalizat în 2026.

Tronsonul Moţca – Leţcani – Ungheni

Acest tronson este în faza derulării contractului pentreu elaborarea Studiului de Fezabilitate și Proiectare.

A fost depus de către proiectantul Consitrans memoriul de prezentare în vederea obținerii Acordului de Mediu.

Departamentul Mediu din cadrul CNAIR a solicitat mai multe observații în conformitate cu noua legislație pe mediu, o listă completă cu lucrările de artă etc.

”Documentația de SF și Proiectare este întârziată pe acest tronson, dar se depun eforturi de către proiectant, ca undeva prin vară/toamnă 2024 să fie finalizat SF-ul cu Acordul de Mediu și Proiectarea”, meționează Cătălin Urtoi.

Acest tronson ar putea fi finalizat etapizat în perioada 2027-2030.

”Personal consider că după finalizarea documentației și aprobarea HG pentru indicatorii tehnico-economici se poate trece la licitația de execuție, iar sectorul Moţca – Leţcani poate fi prioritar, cu posibilitatea teoretică de a fi finalizat în 2027”, a mai spus directorul general interimar al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Cătălin Urtoi.

Condiția ar fi împărțirea în mai multe loturi și preluarea pentru etapa de execuție de către CNIR!

Podul peste Prut, la Ungheni

Podul de la Ungheni, pod care face parte din Autostrada Unirii (A8), este în licitație de Proiectare și Execuție.

Licitația este în acest moment suspendată din 13 septembrie 2023.

Contractul este de 162 milioane lei, iar Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”.

Acest proiect trebuie finalizat în patru ani de la data semnării contractului de Proiectare și Execuție.

 

 

 

 

 

Citiți revista Arena Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus