Solplanet x AeroFix

Autostrada Tg.Mures-Tg.Neamt: consultantii spanioli risca penalitati

Compania care realizează completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, parte din Autostrada A8, riscă să fie penalizată în cazul în care nu prestează serviciile în timp util.

Echipa managerială a CNAIR a transmis companiei Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA Madrid faptul că, în condițiile în care ritmul prestării serviciilor nu se schimbă, pot fi aplicate penalități pentru toate întârzierile nejustificate.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a precizat că în prezent, stadiul investigațiilor în teren, ca de altfel al întregului obiectiv, nu este unul mulțumitor.

”Chiar dacă direcția este una bună, însă ritmul înregistrat este destul de slab, am încredere că în cea de a doua parte a anului 2021 execuția acestui tronson de autostrada va fi scoasă la licitație. În ceea ce privește solicitările autorităților locale, facem mențiunea că, acolo unde este posibil, autoritățile împreună cu antreprenorul vor găsi soluții agreate de comun acord”, a completat ministrul.

Compania spaniolă se ocupă de studiul de fezabilitate împreună cu subcontractanții Geo Proiect Consulting SRL, F&R Worldwide SRL, EPC – Consultanță de Mediu SRL, Integrated Road Solutions SRL, Topovia 2002 SRL și Institutul de Arheologie „Vasile Parvan” al Academiei Romane.

Contractul de servicii are valoarea totală de 17.580.355 lei, fără TVA. A fost încheiat la finele lunii iunie 2019 și are durata de 18 luni.

Conform contractului, prestatorul va presta următoarele servicii și va elabora cel puțin următoarele documente:

*completarea documentației aferente Studiului de Fezabilitate „Autostrada Târgu Mureș – Ditrău” și „Autostrada Ditrău – Târgu Neamț”

– documentul suport aferent proiectului în vederea susținerii cererii de finanțare

– acordarea de asistență pentru beneficiar, atât pe parcursul procesului de pregătire a cererilor de finanțare, cât și în perioada de evaluare a acestora de către toate instituțiile implicate în acest proces (MT-DGOIT și Comisia Europeană).

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2020

Sus