Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, cel dintre Dumbrava și Mizil, ar urma să fie dat în trafic până la sfârșitul anului viitor, după cum și-a asumat antreprenorul.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în vara anului trecut, iar la începutul lunii septembrie stadiul era de 22,5%.
”La ultima vizită în șantier, am solicitat antreprenorului să crească mobilizarea în șantier și mă bucur să văd că lucrările se desfășoară bine, acesta fiind mobilizat cu 601 muncitori și 297 utilaje și echipamente de construcții” a declarat Irinel Scrioșteanu, secretarul de stat în cadrul ministerului Transporturilor.
Antreprenorul este Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL
Pentru că s-a dovedit că este mult mai eficientă producția grinzilor de beton în șantier, din punct de vedere al costurilor de transport, dar și al timpului de realizare a podurilor și pasajelor, antreprenorul a montat și pus în funcțiune o instalație pentru producerea grinzilor de beton.
Tot ca noutate, a fost așternut primul strat de asfalt pe un tronson de test, în apropierea nodului rutier DN1D.
Pe șantier se lucrează la toate cele 15 structuri concomitent, aflându-se în diferite stadii de execuție, de la realizare fundații până la montare grinzi prefabricate.
La nodul rutier de la Dumbrava, care asigură conexiunea A3 București-Ploiești cu Autostrada A7, a fost finalizată forarea, armarea și turnarea piloților și se continuă lucrările la elevații.
Continuă lucrările de umpluturi pe toată lungimea autostrăzii, fiind realizate în proporție de 50%.
Continuă execuția saltelelor de balast și stratului de formă pe lungimea autostrăzii; au început lucrările de realizare a fundației din balast stabilizat cu ciment.
Continuă lucrările de relocare a utilităților publice, fiind finalizate rețelele de telecomunicații și conducte de apă.
În cadrul acestui proiect este prevăzută construirea a: 15 poduri și pasaje; două noduri rutiere; un centru de întreținere și monitorizare; perdele forestiere (48,7 ha).
Lotul 1 Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) are o lungime de 21 km.
Antreprenoul are la dispoziție 25 luni pentru finalizarea acestui lot și 1,46 miliarde lei, fără TVA, finanțați din PNRR.